What, up and down, carved like an apple-tart?

Jag har fått en student. Det är andra veckan hon är hos mig nu. Jag ska lära henne allt om att vara lärare. Jag, de'n mest erfana läraren av alla (ironi). Väldigt lärorikt för mig också faktiskt. Dessutom tror jag det kan vara intressant för studenten att se hur en ganska ny lärare har det på jobbet. Dessutom på ett helt nytt jobb, så lite confusion är vardagsmat för henne.

På onsdagar har jag bara tre lektioner. I dag har jag fått eleverna klättra runt i klassrummet, pratat om Shakespeare, skällt ut dem lite för att ha kommit sent, lyssnat på Kesha, Journey och Beatles och utvärderat ett år jag inte upplevt.

Upp och ner ner och upp grisen gal i granens topp.

Soundtrack:
Melissa Horn – Jag kan inte skilja på

Kommentarer
Postat av: stina

jag har också utvärderat ett år jag inte upplevt, samt en medarbetarenkät jag inte svarat på. då har man mycket att bidra med!



kul med studenten. det vill jag också ha en när jag är lärare på riktigt igen :)

2010-02-10 @ 21:31:31
Postat av: stina

det är synd att jag inte gillar melissa horns röst, för hon har en hel del riktigt bra låtar. angående soundtracket då :)

2010-02-10 @ 21:32:53
Postat av: smäm

vad skoj. jag hade hand om en praoelev en gång. det var kul tyckte jag. hitta på små uppgifter å grejer. lycka till!

Postat av: hannie

ja, det är kul att ha student. o ganska bra, för hon kan göra en del av jobbet ju =)



stina: ja, synd. mkt bra texter som stämmer in så sjukt bra på sina tankar ibland.

2010-02-11 @ 10:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback