Jag har internet!

Sedan jag fick min nya dator har mitt mobila bredband slutat fungera ibland. Inget jobbigt egentligen, bara att logga in igen. För ett tag sedan började det krångla en massa. Allt gick superduper långsamt. Att öppna en sida kunde ta kanske 10 minuter om den ens öppnade sig alls. Ungefär som modem i mitten av 90-talet. Det kändes fel. Jag fick ringa Tres kundtjänst. Tres kundtjänst är nog den trevligaste kundtjänsten av alla kundtjänster. Fantastiskt. En snäll tjejskulle hjälpa mig att uppdatera modem och sedan uppdatera igen. För det första passade inte mitt program ihop med vista och för det andra kunde Flash 10 göra att modemet slutar fungera helt. För att uppdatera skulle man ladda ner två filer. Jag gjorde det, dock utan framgång. Det skulle ta 4 timmar på min uppkoppling (tar några sekunder annars). Jag väntade tålmodigt och när nedladdningen hade kommit till 99% la allt ner. Hur irriterande är inte det? Jag provade att göra allt på jobbet, men det gick inte. Därför gick jag till Tre-butiken och bytte upp mig till ett bättre modem. Det funkade nästan bra, men stängde ner sig ibland. Kom på (läste) att energisparläget kan påverka anslutningen. Fixade det och nu funkar det! Hurra! Äntligen! Gud vad jag har krånglat. Håll tummen att det kommer hålla i sig nu... 



Uppdatering: Nu har det lagt av en gång till med massa krångel till följd. Why?

Kommentarer
Postat av: stina

jobbigt sånt där! jag har undrat var du varit...



sen är det störigt att jag inte kan kommentera på folks bloggar längre. nu gör vi ett nytt försök. hejjahejja.

2009-01-31 @ 23:31:53
Postat av: hannie

yeah! du lyckades! grattis!



ja, väldigt störigt har det varit. nu har jag fått lite hjälp, så nu verkar det faktiskt funka bra igen. hurra!

2009-02-01 @ 17:02:07
Postat av: Pyret

Jag hade också problem med internet på min dator förut... det hade tydligen att göra med vårt trådlösa nätverk. Nu har vi fått en annan router så nu fungerar det nästan alltid!

Vet dock inte vad du kan göra för att fixa till det. Tre borde kunna lösa det åt dig, OM nu inte felet ligger i din dator. Datorn, operativsystemet etc. kanske helt enkelt inte fungerar ihop med ditt modem. Då måste du höra av dig till datortillverkaren och DET är jobbigt! Lycka till!

Postat av: hannie

mitt förra modem var det nåt konstigt med. det nya är bra, men funkar inte med flash 10, så jag fick hjälp med att fixa det av en vän. bra det.

2009-02-03 @ 11:19:50
URL: http://hannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback