Lappland

Nu har jag skrivit mina första tvättstugelappar. Ganska löjligt med lappar hit och dit tycker jag, men jag hade inte mycket val. Jag har tvättid nu och när jag kom hem från jobbet och skulle lägga i min tvätt var det tvätt i torktumlaren och hela torkrummet var fullt. Det står tom på en skylt utanför att man inte får ta varandras tvättider. Jag vill låsa om min tvätt, så jag tog ut tvätten oc la den utanför. Dessutom tänker jag inte städa torktumlaren efter någon annan, eftersom jag inte använder den alls. Så jag skrev att de får komma och göra det ikväll. Den andra lappen sitter på dörren till torkrummet där jag tänkt att ha min tvätt. Jag har ingen som helst aning om vem i huset det är, så lapparna var nödvändiga. Jag kan ju inte knacka på alla dörrar. Det har jag ingen tid till.

Kommentarer
Postat av: stina

folk är sådana puckon när det gäller tvättstugor. då är det lika bra att skriva lapp. irri att inte få tvätta när man planerat.

2008-05-27 @ 19:35:59
Postat av: hannie

ja, men visst. man vill ju inte va en surkärring, men ibland behövs det.

2008-05-27 @ 21:40:56
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Helt rätt med en arg lapp, förhoppningsvis så ser det lite bättre ut nästa gång:)

2008-05-28 @ 08:57:58
Postat av: hannie

jag skrev faktiskt mvh...

2008-05-28 @ 17:42:35
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Det borde du inte ha gjort!

Jag hade skrivit en arg lapp, tror jag:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback