Giuseppe

Så. Nu har jag haft min första dag med mina nynya elever. Som tur är ska jag inte få de extra 4 eleverna jag egentligen skulle ha. Nu får jag en grupp på 9 elever. Mer lagom, men ändå mycket för det jobb jag ska göra. 5-6 stycken skulle vara perfekt. Det har verkligen varit en turbulent dag i dag. Synd om de nya eleverna att det skulle börja så. Men men, det blir nog bra till slut. Jag hoppas att de kan lära sig svenska av mig. Det är bra att de får ha mig som lärare, så de lär sig svenska, inte skånska. Haha. Trots att jag har en småländsk språkmelodi (blir mer och mer skånsk nu dock) så har jag de vanligaste uttalen på de flesta ord. Jag har vanliga r och inga onödiga diftonger.

Nu har jag på Fotbollskväll och zappar lite till Kobra. Idag är det lite crazy, då programledarna har bytt program med varandra. Trefvlig idé om man är uttråkad. Måste säga att det blir väldigt mycket fotboll i båda programmen.

Heja Elfsborg!

Jag vill se Aida. Ska nog göra det.

Kommentarer
Postat av: stina

ja, 9 elever låter fullt tillräckligt! jag tycker du är duktig!

2008-05-06 @ 22:18:16
Postat av: stina

ja, 9 elever låter fullt tillräckligt! jag tycker du är duktig!

2008-05-06 @ 22:18:22
Postat av: hannie

nämen tack!

2008-05-08 @ 15:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback