Jösses flickor!

I går var jag på teater igen. Jag gillar verkligen att gå på teater och det är verkligen inte dyrt. Man är ungdom tom 26 år och då kostar det bara 100 kronor. Pjäsen som gällde i går var Jösses flickor, som är en uppdatering av en pjäs från 70-talet. Riktigt bra, fast jag tycker att den gamla delen var bäst. Det är i alla fall en historia om tre generationer kvinnor från 20-talet till i dag. Väldigt feministiskt. Musikerna, särskilt violinisten, dragspelaren och trummisen, var fantasiska.




Kommentarer
Postat av: stina

ja, teater är skoj! bra att du utnyttjar stadens möjligheter :)

2008-12-13 @ 12:08:05
Postat av: hannie

ja, men visst. malmö är fantastiskt. i vår går fröken juulie och en pjäs om mary, queen of scots o elizabeth I. fantastiskt!

Postat av: Pyret

Åh vad roligt med teaterbesök. Sånt gör jag aldrig i den här stan. Vet inte varför, men jag skyller på att det är för dyrt!

2008-12-14 @ 18:43:26
URL: http://ettpyre.blogg.se/
Postat av: hannie

pyret: det finns inte heller samma utbud i lkpg. jag gick nästan aldrig på teater där heller...

2008-12-15 @ 07:50:30
Postat av: Erika

Kul med teater! Jag ska på musikal på lördag :) jippi!

2008-12-16 @ 09:18:34
URL: http://hef.blogg.se/
Postat av: hannie

erika: high school musical? lr vilken var det nu...?

2008-12-16 @ 16:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback