Jordbävning

På tisdagar har jag en liten sovmorgon och behöver inte gå upp förrän 6.30. Men döm av min förvåning när jag vaknade upp tio minuter för tidigt av att min säng skakade. Ja, tydligen skakade hela lägenheten. Först trodde jag det var ett sketastort fordon utanför, men icke. Sedan trodde jag att de kanske borrade sjukt mycket i källaren, men icke. Efter det trodde jag att det var en bomb, men icke. Nä, man tänker inte alltid så klart när man är yrvaken. Men inte någon gång tänkte jag "oj, det måste vara en jordbävning". Inte förrän jag satte på TV:n och han den där Henrik i msikhjälpen chockad berättade att det hade varit jordbävning i Skåne. 4,7 på Richterskalan. Kraftigaste jordbävningen i Sverige på mer än 100 år, vilket i och för sig inte säger så mycket. Folk ramlade ur sina sängar och det blev lite skador på hus, men ingen skadades. Jaha, jordbävning alltså...

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag är glad att du varken trillade ur sängen eller skadade dig. Och lite ledsen över att du blev snuvad på tio minuters sovmorgon.

2008-12-17 @ 00:50:37
Postat av: hannie

ja, tio minuter gör ganska mycket på morgonen.

2008-12-17 @ 14:28:04
Postat av: stina

ne, man tänker nog inte jordbävning i första taget. jag hade tänkt "spränger dom nu igen, såhär tidigt" för det är det som får vårt hus att skaka i tid och otid. byggarbetsplats. men jag säger som jonna. tur att det gick bra. och spännande att få vara med om jordbävningar! (iaf lagom stora)

2008-12-17 @ 15:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback