When the Night Comes Falling

Jag måste ju skriva några rader om melodifestivalfinalen som var igår. Resultatet var föga sensationellt. Man visste ju att the Ark skulle vinna. Kanske inte lika mycket som man visste att Carola skulle vinna förra året, men ändå. Jag höll stenhårt på the Ark. Jag tror det är skitbra att skicka dem till Helsingfors. Äntligen kanske vi kan komma ur det där schlagerträsket där alla låter vi skickar låter ungefär likadant. Även om "The Worrying Kind" är den schlagerigaste låten som the Ark någonsin gjort. De är ju stjärnor!

En annan som jag höll stenhårt på var såklart Sebastian. Jag håller ju alltid stenhårt på Sebastian, men jag tycker faktiskt att hans låt är den bästa. Jag blev väldigt förvånad över att han inte fick en enda poäng från folket. Hur tänker de? Sanna Nielsen och andra får poäng, men inte han... Illa. Jag har dock en liten teori om det hela. Måns, som på ett sätt tillhör samma kategori som Sebbe, låt var sådan att han troligtvis har en bredare publik. Dels alla Idolröster och alla de som gillar lite mer schlagerinslag i låtarna (den stora massan). Andreas Johnsson tillhör också samma kategori, och han är käns för den stora massa i och med hans låt förra året, som var mycket bättre än årets. Jag tror han fick mycket röster på det. För övrigt finns Andreas låt redan innan i form av låten "The Glory of Love". Väldigt, väldigt lik. Detta har också Nunstedt på Expressen upptäckt, men han stör sig visst inte på det: A little bit of love" med många så många snygga detaljer att det gör det samma att melodin ibland tangerar gamla "The glory of love". Jag ringde faktiskt in och röstade en gång på snygge Sebastian med den braiga låten. Så. Himla. Mumsig!

Näpp, nu ska jag ner till torget och kolla på Sebastian. Hej å hå!

Kommentarer
Postat av: stina

ja.. folket röstar inte alltid som man tycker att dom borde. folk har överlag konstig smak tror jag :)

hoppas sebbe är bra på torget, och förlåt att jag försov mig!

Postat av: hannie

ja, folk har konstig smak. ett annat exempel på det är att magnus carlsson ligger etta på digilistan med sin dåliga mellolåt.

sebbe var bra, se nästa inlägg=)

2007-03-11 @ 14:40:39
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Jag tycker nog att det var bra att the Ark vann. Jag är inte övertygad om att de hade den bästa låten, men de gjorde bra ifrån sig hur som helst.

Att förutspå hur röstningen ska gå har jag snarast gett upp, jag lyckas nästan aldrig. Det beror nog mycket riktigt på den konstiga smaken:)

2007-03-11 @ 19:58:59
Postat av: hannie

ja, jag säger ju det. jättebra att arken vann ju=)

2007-03-11 @ 20:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback