Juninatten

Äntligen är jag tillbaka på bloggen! Som ni måste ha saknat mig. Längtat och trängtat efter min återkomst, men nu är jag alltså här igen. Nu kan ni pusta ut.

Jag har haft ett väldigt skönt jullov, där jag har kopplat av totalt. Jag vet inte riktigt vad jag har gjort. Jobbat, men bara lite. Mest har jag varit hemma hos mina föräldrar och umgåtts med dem. Ganska mysigt faktiskt. Vi har kollat på mycket deckare, ffrämst på
Lynley. Jag har förstås träffat lite vänner och släkt också. Trevligast var min lilla weekend (fast det var ju inte helg men ändå) hos Erika i Jönköping. Vi var på hockey, den sämsta matchen HV71 spelat på hela säsongen. Huhu.

Nu är jag tillbaka i Linköping och i pluggtagen igen. Jag har verkligen varit dålig på att läsa i jul. Då får man desto mer nu. Det är svårt att plugga när det kommer så mycket tidningar och kataloger på posten. I dag kom La Redoute. Oj, vad jag började längta till sommaren. Vintern kan kvitta när den ändå inte är på rikigt. Sedan läste jag en dikt av Harry Martinsson och längtar än mer.


Juninatten
Nu går solen knappast ner,
bländar bara av sitt sken.
Skymningsbård blir gryningstimme
varken tidig eller sen.

Insjön håller kvällens ljus
glidande på vattenspegeln
eller vacklande på vågor
som långt innan de ha mörknat
spegla morgonsolens lågor.

Juni natt blir aldrig av,
liknar mest en daggig dag.
Slöjlikt lyfter sig dess skymning
och bärs bort på ljusa hav.

Kommentarer
Postat av: stina

bra, då behöver jag inte läsa den dikten sen. för jag har ju läst den här nu. :) praktiskt.

2007-01-09 @ 18:01:37
Postat av: Hannah

YÄY.

Postat av: hannie

väldigt praktiskt sätt att plugga: läsa bloggar=)

2007-01-09 @ 20:42:35
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Klart att vi har saknat dig! Lynley är bra, även om det elakt av svt att visa ett gammalt avsnitt i 24:an igår samtidigt som det gick ett nytt på ettan. Men man kan ju inte få allt.

Harry är bra!

2007-01-09 @ 21:36:24
Postat av: hannie

matsola: då få man ha en video o spela in det gamla avsnittet. usch så hemskt det slutade igår...

2007-01-09 @ 22:13:18
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Att spela in ett annat program än det man tittar på går inte i digitalteve-land om man inte har två boxar, och det har jag inte.

Slutet igår var verkligen hemskt, borde det inte finnas regler som hindrar sådana slut? Det blev väldigt abrupt, och alldeles fel.

2007-01-09 @ 22:30:23
Postat av: Robodan

Den finns någon form av boxar som klarar det, men det är skönt att ha kabel-TV!

Jag har också saknat dig hannie!

2007-01-09 @ 23:32:27
Postat av: hannie

va snälla ni är som säger att ni har saknat mig! nu måste jag gå in och läsa en massa andra bloggar oxå ju.

2007-01-10 @ 11:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback