Pladder

Den här veckan startar examensarbetet på allvar. Vi ska träffa vår handledare idag och prata om traskription och annat. Vår handledare är verkligen väldigt, väldigt entusiastisk, vilket är bra, men det känns inte som om han har någon som helst koll på hur examensarbete går till på lärarprogrammet, vilket är mindre bra. Jaja, det löser sig nog. Ja tror att vi kommer att få ganska mycket hjälp av honom i alla fall, eftersom han tycker det vi skriver om är såååå intressant. Snäll är han också.

Snart är det påsk. Underbara påsk! Då ska jag åka hemhem och träffa familjen. Det känns verkligen underbart att åka till Vetlandet lite. Jag har inte varit där sen i julas. När jag kommer hem vill jag leta påskägg och sitta på altanen och dricka te.

På lördag börjar Allsvenskan. Jag tänker inte tippa hur det kommer att gå. Det enda jag vet är att Elfsborg kommer att ligga med i toppen. Det tror jag stenhårt på. På lördag sänder de matchen mellan Elfsborg och Malmö på TV. Då sitter jag och min mamma som fastklistrade framför TV:n ska jag be att få tala om. Heja di gule!

Att läsa om transkription är tråkigt. Hoppas det är roligare att utföra själva handlingen.

Da Vinci-koden är spännande.

I morgon ska jag till Göteborg och ha lite skoj innan jag åker till Vetlandet.

Borde jag köpa påskpresent till någon? Jag vill det, men jag vet inte till vem bara.

Jag skulle bränna ner alla mina bilder till cd. Jag hade två skivor. Den första sket sig som den brukar gör på min dator, konstigt nog. Allt är konstigt med min dator. Nu har ag bränt ner en sjättedel av bilderna. Det känns ju bra. usch då. Är det någon som har en extern hårddisk att ge mig?

Vad gör pollen i luften? Försvinn!

Kommentarer
Postat av: stina

ja, pollen kan dra!

snart ska vi sätta igång på riktigt med den där härliga uppsatsen! ååå vad jag längtar! :)

2007-04-04 @ 14:00:10
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Har det redan kommit pollen? Tur att jag inte är så känslig för dem, för det verkar inget vidare.

Angående påskpresenter så har jag nog aldrig hört om några sådana innan, men varför inte? Kör på det:)

2007-04-04 @ 18:46:29
Postat av: maisan

känner igen det där med handledaren. min vet ingenting om b&i inget om mitt ämne inget om min metod och inget om min teori men rackarns vad han är peppande!! efter ett möte med honom försvinner alla klumpar i magen. det är faktiskt värt en del. sen hur bra själva uppsatsen blir är ju en helt annan sak. Kanske vi stöter på varandra i stora vetlandet! Kram!

2007-04-04 @ 19:53:45
Postat av: hannie

nu lär ju pollen försvinna i all snö...

maisan: mycket riktigt så träffades vi. hurra!

2007-04-09 @ 10:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback