Peter Joeback's Fanclub

Så har man gjort sin första tenta det här året då. Det kändes inte så hemskt. Inte alls faktiskt. Jag kände att jag kunde svaren på alla frågor. Självklart får jag ju lite avdrag här och där, men jag skulle bli förvånad om jag inte blir godkänd. Jag blev ju faktiskt godkänd på alla tentor på engelskan, varför skulle jag inte klara detta då? Skönt att lämna tentasalen 45 minuter efter tentan började.

Jag lyssnar på Peter Jöback. Jag har fått värsta nostalgikänslorna av hans samlingsalbum, som kom ut nu i sommar. Ojojoj. Min syster köpte det, hon drabbades också av nostalgisjukan. Det väcker en massa minnen. Jag var närmast besatt av Peter Jöback när jag var fjortis. Jag klippte ut allt jag hittade i tidningar om honom, jag hade alltid ett band redo i videospelaren så att jag kunde trycka på rec så fort han var på tv. Det gick tom så långt att vi skickade brev till honom och fick faktiskt svar. Jag var på konserter och fick autograf, ja usch, jag var galen.
Sånt här kort har jag signerat. Tänk att jag har varit sådan. Fy, så läskigt. Svårt att tänka sig nu. Kanske... Jag kan i alla fall skylla på att jag var 14.

Kommentarer
Postat av: stina

jag lämnade ju då tentasalen efter 47 minuter.

du är en fjortis, du är en fjortis, du är en fjortis! :)

2006-09-05 @ 10:39:31
Postat av: stina

är.. var.. what's the difference?

2006-09-05 @ 10:39:44
Postat av: hannie

ja, sannerligen, 47 minuter var det nog för dig.

är och var är ju stooor skillnad på, helt olika fonetiska ljud dessutom.

2006-09-05 @ 12:45:14
Postat av: Erika

Tänk honom med kebabbsås på...

2006-09-06 @ 00:25:41
Postat av: Erika

Mmmm...

2006-09-06 @ 00:26:19
Postat av: hannie

hahaha! smaskens=)

2006-09-06 @ 00:26:32
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Peter Jöback?

Jag har faktiskt hört honom sjunga en gång i tiden, som Robert i Kristina från Duvemåla!

För övrigt tänker jag inte berätta vad jag lyssnade på som 14-åring:)

Postat av: hannie

japp, peter. min vän erika tycker att han är något av det mumsigaste som finns=)

har oxå hört honom i kristina. det gjorde han bra. på tal om kristina, så finns det ingen som kan sjunga "du måste finnas" som helen sjöholm. rysningar och tårar varje gång.

jo, våga! det är inte så farligt ändå. man var ju 14.

2006-09-06 @ 11:00:29
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Okej då. När jag var fjorton lyssnade jag nog (jag är lite osäker, det är rätt länge sedan!) mest på Def Leppard och Toto, och det är väl inget jag skäms för. Inte så att jag lyssnar på dem fortfarande, men det kunde varit värre.

Mer pinsamt är att min första cd var en the boppers-skiva! Fast här kan jag kanske skylla på att jag var elva när jag köpte den, om det nu hjälper. Iofs lyssnade mina klasskamrater redan då på AC/DC och Metallica.

Sedan kan jag inte alls begripa hur skivor med Bryan Adams och Bon Jovi har hamnat i min skivsamling, inte kan väl jag ha köpt dem? :)

2006-09-06 @ 14:50:06
Postat av: hannie

alla har vi väl en bryan adams-skiva i samlingen?

2006-09-06 @ 15:32:10
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Det är mer än en...

:)

2006-09-06 @ 15:40:23
Postat av: Robodan

Du får VG!

Peter Jöbacks insats i Kristina är väl värt en stor skara fans, tyckte verkligen om hans röst på den tiden. Gillade Aladdin!!! Har nog aldrig varit ett så stort fan av någon dock. Är nästan avundsjuk på dig hannie:-) Lite autografer från kristna rockrävar har jag dock hemma (typ DC Talk, Petra, Whitecross och Bride).

Matsola:
Kommer mycket väl ihåg din the Boppers-skiva och vi delade ju passionen för både Def Leppard och Bryan Adams, men det pinsammaste vi lyssnade på (som jag förstår att du inte vill avslöja) var förstås Lotta Enbergs klassiker "Fyra bugg och en coca cola", till vårt försvar måste dock sägas att vi inte var mer än typ 8 år då:-) När vi var 14 var det nog inte mycket värre än Bryan Adams och Michael W Smith.

2006-09-06 @ 22:56:04
Postat av: hannie

hihi=) kär och galen!

2006-09-07 @ 13:08:46
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Robodan: Finns det inga gränser på vad du kan tänka dig att berätta? :)

Till mitt försvar måst jag säga att jag snarare var 6 än 8 år när jag lyssnade på Lotta:)

2006-09-07 @ 17:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback