På andra sidan häcken

Jag har lånat en massa boxar med Vänner av Stina. Det är verkligen så grymt roligt och väldigt bra. Att se på Vänner är det enda jag gör på min fritid nu. Jag har väldigt mycket fritid nu och följaktligen ser jag väldigt mycket Vänner. En box tar inte många dagar att se igenom minsann. Jag är lite sådan, att när jag verkligen ger mig in i något gör jag det ordentligt. Så är det med det mesta; godis, Tradera, Peter Jöback (förr då alltså) och fler saker?

Nu kanske jag inte kommer se så mycket Vänner på två veckor eller så, jag har nämligen gått med i Lovefilm, gamla Brafilm (låter lite suspekt det där namnet...) gratis! Dessutom får jag en biobiljett för besväret!! Tjoho! Jättebra, nu kan jag se filmer som jag har velat se länge, men som aldrig har blivit av. De första filmerna de skickar blev The Butterfly Effect, Mannen på taket och Closer. Kul!

En annan kul sak är Elfsborg. De är så grymma ju! Sist slog de till och vann med fyra mål mot ett borta mot Häcken. Jag tycker Häcken är skoj, men bara på grund av namnet och hur det bildades, annars är de ganska trista. Synd att AIK också är väldigt väldigt bra just nu... 

Kommentarer
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Ja, Elfsborg ser starka ut! Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Dels är de ju konkurrenter till ifk, så på så sätt får de gärna förlora framöver, men å andra sidan är de kanske det laget som kan utmana aik. Och jag ser hellre att elfsborg vinner än aik. (Vilket lag som helst, hellre än aik faktiskt.)

Häcken är ett roligt namn, men ett mindre roligt lag. De kan gärna åka ur allsvenskan i år! Dessutom har de en arena som är så öststatsmässigt ful att vitryssarna är avundsjuka! (se länk.)

Och lovefilm är verkligen ett dåligt (men ganska) roligt namn:)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Verkar som att länken ovan funkar dåligt, så jag försöker med en ny. Hoppas att det funkar nu. (Ledsen för spammandet.)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Nej, obegripligt nog ändras länken när jag lägger in det här!!! (Den funkar överallt annars.)

Men skam den som ger sig. För att det inte ska bli fel så blir det en annan länk, klicka på fotos till höger om Rambergsvallen. Och skulle den här länken hamna fel så gå in på de tidigare och klicka på europa->schweden->rambergsvallen så får ni se underverket!

Nu ska jag sova, det här är helt enkelt inte min dag, så det är bäst att den tar slut så snabbt som möjligt.

(Vill du får du gärna ta bort mitt andra inlägg, det tillför inte så mycket:)

Postat av: stina

fler saker: elvis, läppglans, myskläder, engelsk historia, friskis och svettis!

2006-09-22 @ 09:07:43
Postat av: hannie

mats-ola: nä, här tas inte bort kommentarer, iaf inte den första. den tillför ju saker ju. och ja, rambergsvallen är var väldigt ful och rostig.

stina: jo, ja, det stämmer nog=)

2006-09-22 @ 09:30:25
Postat av: Robodan

The Butterfly Effect är en helt suverän film!

2006-09-22 @ 14:48:32
Postat av: hannie

bra! det blir nog den ikväll tror jag...

2006-09-22 @ 18:08:11
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Grattis till Elfsborgssegern, nu tror jag att ni tar guld! Jag hoppas att ni gör det också, nu när blåvitt är helt borta. Imponerande att sex spelare har startat alla tjugo matcherna, det är antagligen en av förklaringarna till de bra resultaten. (I blåvitt är Bengt Andersson enda spelare med fullt antal matcher, till exempel.)

Det största hotet mot ett Boråsguld är nog att det skulle komma några skador, för bänkspelarna är relativt svaga. Men med bara sex omgångar kvar är väl inte det så troligt.

Det blir en spännande avslutning för AIK och IFE-fans, för oss blåvita supportrar är säsongen i princip över redan, vilket känns lite lätt tråkigt:)

2006-09-26 @ 22:38:46
Postat av: hannie

tacktack=)

ja, nu ser de allt vassa ut. jag vågar dock inte ta ut något i förväg. ett guld är ju såå stort, det har ju inte hänt på väldigt, väldigt länge nu. mycket kan ännu hända...

ja, inte så bra för ifk att gais lyckades slå dem. hur gjorde de det egentligen? min pappa blev dock väldigt glad=)

2006-09-26 @ 23:22:58
Postat av: Mats-Olas Fanclub

0-0 blev det, vilket är illa nog:) Att det blev så berodde främst på dålig skärpa i avsluten, jag tror att vi hade 17 avslut, men inga mål. Och då är det svårt att vinna:)

2006-09-26 @ 23:59:19
Postat av: hannie

jo, jag vet egentligen, men det känns som om de slog dem.

2006-09-27 @ 08:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback