Home, sweet home

Det stämmer ju faktiskt det man säger: borta bra, men hemma bäst. Det känns skönt att vara hemma igen. Jag skulle inte orka mer, jag är så trött. Vi har liksom inte varit stilla många minuter på vår resa. Det var väldigt lyckade två veckor i England (och lite, lite Wales). I och med att Stina redan har skrivit om vår resa och visat bilder tänkte jag visa andra bilder på min blogg (många av våra bilder är läskigt lika).

Första veckan i London gjorde vi en massa saker. Många saker hade jag redan gjort, men det gör ingenting. De tåls att göras om och om igen. Vi var riktiga turister, tog kort när vi postade vykort och sånt.

Postlådan En postlåda och jag.

National Gallery, som vi besökte, ligger vid Trafalgar Square. På Trafalgar Square står Lord Nelson långt, långt uppe i skyn. Nu var det lite svårt att se honom, då han var inplastad i blå plast hela vägen upp till toppen. I alla fall, Trafalgar är en mötesplats för en massvis av duvor. Jag tycker mest att de är äckliga, men vissa gillar dem visst bättre. Vi såg en kvinna som verkade gilla dem en massa.

Duvkvinnan Duvkvinnan

På lördagen besökte vi Camden och gick på diverse marknader där. Camden är verkligen annorlunda än resten av London. Man kan köpa haschklubbor och magic mushrooms där. Det gjorde vi inte. Däremot köpte jag bland annat en Arsenal-musplatta för inte så många pund. Jag diggar Camden en massa.

Camden Affärsgata i Camden

Sedan bar det av till Chester, som jag redan har skrivit lite om. Det är en riktigt cool stad. Många svart-vita hus. Pubarna finns i alla gatuhörn. Man kan gå runt centrumet på stadsmuren. Vissa delar av stadsmuren är från romartiden. På stadsmuren finns också ett torn som heter Charles' Tower. Det har fått det namnet efter att allas vår favoritkung, med den fina frisyren, stod där och såg sina trupper bli besegrade. För övrigt så finns Charles I som byst i brons eller nåt på en kyrka i Westminster.  

35253-11 Centrum i Chester

Sista dagen åkte vi till Liverpool och bara strosade omkring. Det var, som Stina har skrivit en lite konstig stad. Det bor 7 miljoner i Liverpool, men centrum var väldigt litet. I alla fall, det var skoj att se Liverpool i alla fall. Sedan var vi med om en skräckinjagande upplevelse när vi hade klantat oss och bokat buss en månad tidigare än beräknat. Både jag och Stina hamnade i chocktillstånd på olika sätt. Jag sov inte mycket den natten. Tur att vi är hemma nu i alla fall. Jag har många kort på Stina, mig och Stina och mig.

 35253-12 Stina och jag på väg till Liverpool.

Bye bye then!


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

som sagt, många läskigt lika bilder :) nu ska jag åka till skägget, guess i'll see you there.

2006-05-02 @ 09:03:17
Postat av: hannie

no, I didn't see you there. kanske syns vi imorrn. måste ju ge dig min femma ju.

2006-05-02 @ 15:16:43
Postat av: stina

no, you were not eating lunch at lunchtime... wierd..

2006-05-02 @ 20:38:35
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Duvkvinnan verkar läskig...

2006-05-02 @ 21:50:20
Postat av: hannie

stina: nä, jag vet. jag var hemma. ont i huvud o hals.

m-af: ja, fyyyy. duvor är disgusting.

2006-05-02 @ 22:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback