Besvikelse?

Jag fick verkligen känslan att det var kört när Lehmann blev utvisad. Jag tyckte så synd om Pires, som var tvungen att lämna planen. Han har alltid varit en av mina favoriter. Resten av matchen skulle spelas med tio spelare mot elva. Det kändes så tungt. Men så fick jag hoppet tillbaka när jag såg Arsenal spela. De hade en sådan vilja. Sedan kom målet av Campbell. Arsenal var verkligen på g. Jag tyckte faktiskt att de spelade mycket bättre än Barcelona. Barcelona hade bara en riktigt farlig målchans väldigt långt in i matchen.

Sedan kom Henke in. Varför skulle han spela så bra? Det var han som vände matchen, det var hans förtjänst att bucklan gick till Spanien istället för England. Det var roligt för honom att han kunde ansluta sin proffkarriär på det viset, men det var surt för mig att det var just igår han gjorde det. 

Om både Ljungberg och Larsson spelar som de gjorde igår i VM så kan vi vara glada. Jag tyckte att Ljungberg var grym igår. Han gav allt. Andra spelare i Arsenal som utmärkte sig speciellt, enligt mig, är: Ashley Cole, Manuel Almunia och Theirry Henry

Jag tycker att Henry sammanfattar matchen bra:
"I know [the fans] are disappointed but at the same time they can all be proud of us. Usually I am a winner, I don’t like to lose. But tonight you can lose with dignity and hold your head up. Then if you lose you lose. What we gave today was more than them in terms of heart and everything, they had the luck but we fought hard. As I said to the guys in the dressing room you have nothing to be ashamed of nothing at all.(...)I have never finished a game so empty.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback