The American Dream

Jag har skrivit klart min hemtenta om USA nu. Det är faktiskt riktigt intressant att veta hur USA blev som det blev och varför amerikaner tycker som de gör, varför de agerar som de gör. Hela den amerikanska mentaliteten bottnar i historiska händelser. Väldigt mycket av det har Puritanerna påverkat. Ni vet, de som flydde från England på 1600-talet. När vi läste om Storbritanniens historia tyckte jag illa om Puritanerna, särskilt Oliver Cromwell, för han förbjöd julen, teatern och annat skoj. Däremot, när man läser historia från USA:s synvinkel verkar Puritanerna vara hjältar. Det är lustigt hur historian målas upp på olika sätt från olika synvinklar. 

USA:s nationalsång är rolig att sjunga. Om ni tycker att resten av det här inlägget var tråkigt, så kan ni bli gladare genom att sjunga med här om ni vill. Var beredda för det väldigt sega ritardandot på slutet. Sången är en riktig liten amerikansk hjältehistoria, fast med en engelsk melodi. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

interesting indeed. synd vi inte hade mer tid att fördjupa oss i ämnet... fast jag vill verkligen inte gå mer än en vecka till i skolan. o nej. oh say can you see....

2006-06-03 @ 23:45:11
Postat av: stina

givetvis var det jag som skrev... namnet ramlar bort ibland av nån märklig anledning.

2006-06-03 @ 23:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback