Miljonchans, tårtkalas och fotboll

Man kan hitta det mest på Tradera. Hahaha, vilken nitlott. Varför inte fullfölja själv? Säljaren kommer ju ändå inte så så himla mycket för den.

Jag har nyss varit på tårtkalas hos Jakob och Elin. Jakob fyller nämligen år i morgon (eller i dag är det visst nu), det läskigaste datumet att fylla år på. Huhuhu. I alla fall, vilket tårtkalas det var! Fyra olika tårtor hade de bakat: gräddtårta, kolatårta, fryst vit chokladtårta och en paj med jorgubbar (nästan som tårta). Jag vet inte riktigt vilken jag tycket mest om... kanske kolatårtan... Alla var riktigt goda i alla fall. 

Elin och jag sopade banan i Pratmakarna! (i alla fall första gången...)

Jag och mamma brukar varje sommar gå på en Elfsborgsmatch. Dagen brukar börja med ett besök på Lager 157 och fortsätter med lite shopping i Borås och avslutas på ett magnifikt sätt med en fotbollsmatch av hög klass. I år blev jag verkligen bestört när jag fick mitt schema för sommaren, jag var inte ledig en enda Elfborgsmatch! Jag var verkligen knäckt. Men så i söndags så gick jag in och kollade på spelschemat igen och upptäckte till min stora förvåning och glädje att de hade bytt datum på en match till ett datum då jag är ledig. Tjohoo! Vi kan gå på match i alla fall. Biljetterna är redan bokade och klara. Den 8 augusti sitter på vi Sjuhäradsläktaren på Borås Arena och ser Elfsborg krossa Malmö. Det blir något att se fram emot hela sommaren, då man är less på sitt sommarjobb.    

Kommentarer
Postat av: stina

skoj! jag kanske ska komma å hejja på er på lager 157. längesen jag var där nu.. fast 8e augusti känns långt bort. blir nog ett besök där innan dess :)

2006-06-06 @ 10:09:12
Postat av: hannie

men lager kan man besöka många gånger. de har alltid olika saker där. ibland inget man vill ha, ibland en massa.

2006-06-06 @ 12:44:51
Postat av: stina

japp. det är trist de gånger man åkt dit åsså finns det inget intressant. då brukar jag köpa skor.

2006-06-06 @ 13:28:26
Postat av: hannie

jättetrist. förra gången köpte jag ingenting what so ever. det var en liten besvikelse.

2006-06-06 @ 14:37:25
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Malmö kan ni nog klara av, Litmanen hinner säkert skada sig ett par gånger innan boråsmatchen:)

Lite konstigt att jag aldrig hört talas om lager 157 med tanke på att jag bor ganska nära. Fast det säger kanske en del om mitt shopping(o)intresse:)

2006-06-06 @ 21:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback