Skriet

Jag tycker att det är så jätteskönt att Edvard Munchs tavlor Skriet och Madonna är tillrätta igen. Att stjäla konst är verkligen något av det värsta man kan stjäla på något sätt, tycker jag. Då stjäl de en del av kulturarvet. De skulle kunna vara borta för alltid. Man får inte stjäla kulturen på det sättet. Tur i alla fall att de är tillbaka nu. Vad skulle tjuvarna med tavlorna till egentligen? De är ju alldeles för kända för att sälja. Det skulle verka lite misstänkt ifall någon hade dem hemma på sin vägg.

Skriet

En helt annan sak: Jag gillar JC:s reklam för sin barn- och ungdomsavdelning, J Store. Den är riktigt cool. Om jag var barn skulle jag vilja vara de barnen som spelar i band och sjunger "I'm in a band...". J Store hette ju JC boys and girls förut. Undra varför de bytte... Bytet från Rabbit, som det hette när jag var liten kan man ju i alla fall förstå. Varför Rabbit? Från början var visst JC bara en barnklädersaffär och hette Juniorcenter (med svensk uttal).


Kommentarer
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Tavelstölder är verkligen obegripliga, ja! Förstöra för en massa andra utan att få något för det själv. Obegripligt, som sagt.

När det gäller JC är svaret pass, för jag har inte sett reklamen:)

2006-09-01 @ 01:20:20
Postat av: hannie

du borde se den. skitcool=) det finns klipp från den på den här sidan, fast inte som reklamfilmen är tyvärr.

Postat av: hannie

du borde se den! jag har hittat bitar av den på nätet. tyvärr inte hela reklamen som den är.

Postat av: hannie

ojsan, det blev visst två nästan likadana. trodde bara en skulle bli...

2006-09-01 @ 14:46:18
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Jag får helt enkelt titta lite mer på tv! (Det ska nog gå att ordna:))

2006-09-01 @ 15:15:24
Postat av: Robodan

Om man tänker lite björliganaktigt :-) så kan det ju vara värsta statusen i den undre världen att äga två så kända tavlor. Saddam sägs ha ägt en del stulen kosnt och jag vet inte om det är omöjligt att sälja till Kimpan i Nordkorea heller:-)

I övrigt är jag helt med på att det är oförståligt.

Du måste verkligen se på mer TV matsola;-)

2006-09-01 @ 16:11:12
Postat av: Robodan

För övrigt var det en bra bild på tavlan du fått in. Blir väldigt snyggt och stilrent till din rosa blogg.

2006-09-01 @ 17:57:28
Postat av: stina

oj va du kan mycket om jc :) är det så att wikipedia är din bästa vän kanske? :) wikipedia är allas bästa vän.

2006-09-01 @ 19:11:53
Postat av: hannie

robodan: japp, jag tycker att orange toner passar med rosa=)

stina: wikipedia och jag är bästis och bundis=)

2006-09-01 @ 22:11:53
Postat av: hannie

fast jc:s historia kan väl alla ändå, eller?

2006-09-01 @ 22:12:26
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Wikipedia är grymt, rabbit kan däremot vara ett av tidernas sämsta namn:)

2006-09-01 @ 23:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback