Regn på regnfri dag.

Idag har jag haft veckans två första tentor. Det gick inte så bra. Jag tycker det är taskigt att ta med glosor som inte finns med i övningsprogrammet. Jag försökte resonera fram till rätt alternativ. Ordet oath var med och jag tänkte att "det kan jag, det betyder ed". Sorgligt nog fanns inte det alternativet med. När jag såg ordet havre med började jag tänka: "Finns det inte ett företag som tillverkar havreprodukter som heter oatly?" Därför valde jag havre. Så skulle jag inte resonera. Jag skulle tänkt att ed nästan är samma sak som svordom: "Det svär jag på". Troligvis har jag resonerat fel på väldigt många fler ord.

När jag åkte till skolan idag cyklade en man förbi mig. Han tänkte väl att jag cyklade väldigt långsamt och trodde säkerligen att han var väldigt långt före mig när han fick för sig att göra en "fotbollssnytning", dvs snyta rakt ut i luften. Saken var den att jag inte var alls långt efter mannen och tror att jag fick en droppe på mig. Jag minns i alla fall inte att det regnade då... Usch och fy!

Tur att jag har tentor i morgon också att se fram emot...
Hejhå hejhå, vi till vår gruva gå!

Kommentarer
Postat av: stina

usch. fotbollssnytningar borde förbjudas. hu...

2005-11-24 @ 22:17:34
Postat av: stina

men halåååååååå. uppdatera vettja!

2005-11-29 @ 13:03:20
Postat av: Robodan

:-) Jag tror ändå du hade VG!

2005-11-30 @ 11:54:48
Postat av: Robodan

Jag läste fotbollssnyting först! Trodde du fått en smäll:-)

2005-11-30 @ 11:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback