Yule, yule, strålande yule

Snart är det yulelov, för snart är det yuleafton och då får man sjunga yulesånger. Tänk så mysigt. Igår åt jag årets första yulebord. Det tar faktiskt väldigt lång tid att göra yulemat. Vi åkte och handlade vid halv sex. Maten stod på bordet vid halv nio. Fast det gör inget att det tar lång tid. Det är mysigt att laga yulemat. Dessutom ackopanjerades vi av yulemusik, mest Peter Jöbacks yuleskiva. Jag har blivit lite besatt av den. Det är den enda yuleskiva jag har, så därför spelas den flitigt i min stereo. Man skulle kunna tycka att jag borde vilja lyssna på andra yuleskivor när jag är hos andra, men icke. Jag insisterar på att Peter Jöbacks yuleskiva ska spelas om och om igen... 



Good yule till er alla!

Kommentarer
Postat av: stina

du borde gå på yuleball också vettja. och dansa till peter jöbacks yuleskiva.

2005-12-12 @ 12:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback