Prince of Wales

Det är roligt att de tror att Prince Charles är Englands kung. SVT, ni borde veta bättre ju! Han är ju Prince of Wales. Den titeln infördes för övrigt 1301 när engelsmännen hade besegrat Wales, som blev av med sin självständighet.  Kung Edward I gav titeln till sin son, som senare blev Kung Edward II (kunde de inte ha bättre fantasi med namnval?). Den första Edward lurade Walesarna, han sa att han skulle välja en prins av Wales som var född i Wales och som inte talade engelska. Då såg han bara till att hans fru födde deras son i Wales, sedan var det fixat. Småbarn kan ju inte prata alls ju.

Koffeinhalstabletter är verkligen äckliga, men jag inbillar mig att de funkar. Varför dricker jag inte kaffe istället? Mycket godare...

Coldplays Fix You är verkligen otroligt bra. Jag kan lyssna på den om och om igen. En av de bästa låtar som har gjorts. I alla fall känner jag så nu. Jo, men den är grym! Lyssna, lyssna, lyssna på den!

Kommentarer
Postat av: king charles.

hello there!

2005-12-09 @ 23:26:57
Postat av: Robodan

Håller med om Fix You, klart bästa låten på nya skivan. Särskilt när den kommer igång i bästa emo-stil:-)

2005-12-11 @ 12:59:55
Postat av: hannie

Jo, men faktiskt. Den blir väldigt mäktig där efter ett tag. Jag gillar låtar som byggs upp =)

2005-12-11 @ 23:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback