Försenad

Jag har en liten sovmorgon på en halvtimme på tisdagar och sedan börjar jag med en timmes planering. Riktigt skönt. Jag var ut i ganska god tid och åkte iväg ungefär vid åtta på morgonen. Jag åker E6:an norrut och svänger av mot Bjärred. Helt plötsligt började trafiken stocka sig och det gick hur segt som helst. När jag hade ett par kilometer kvar tills jag skulle svänga av och klockan var tjugo över ungefär så ser jag plötsligt att en polisbil har parkerad rakt över vägen på E6:an och tvingade alla att svänga av mot Lund (eller Kalmar om man vill). Jag blev sur såklart, för det innebar en omväg på ca 20 minuter. Nä jag kom fram till skolan en kvart försenad fick jag höra att det visst hade varit en olycka och en lastbil hade fattat eld i förarhytten. Samtidigt gick en bil sönder i andra riktningen och det var helt stopp på E6:an! Tur hade jag. Vissa stod 4 timmar och väntade i kylan. Man kan ju inte ha på motorna hela tiden och ute var det typ 12 minus idag. Luck I say!


Bild från Sydsvenskan.se

Kommentarer
Postat av: stina

ja, verkligen tur!



vad duktig du har blivit på att blogga. jag ska nog också nån dag :)

2010-01-26 @ 17:03:31
Postat av: hannie

jag vet! tre dagar i rad nu!

2010-01-26 @ 17:58:44
Postat av: smäm

pew! :)

Postat av: foxie

men gud va läskigt! :O

2010-01-30 @ 13:43:36
URL: http://foxiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback