Skit också!

Idag är jag nere. Jag fick veta att jag inte fick ett jobb för några timmar sedan. Jag har kämpat så för det jobbet. Jag var på intervju och valdes sedan ut som en av två som de ville träffa en gång till. Det kändes jättebra, avslappnat och fint. Jag snavade på målsnöret på grund av mindre erfarenhet. Åh. Nu känns det hopplöst. Det är just det där med erfarenhet och ålder. Jag har ju ändå drygt ett års erfarenhet nu. Vill ha jobb! Sämsta tiden att söka. De drar ner överallt. Skit också!

I alla fall, efter det har det mesta gått snett. Bussen stannade inte på min hållplats, jag glömde min nyinköpta sjal på bussen och jag trampade sönder mina tröstchips. Skit också!

Kommentarer
Postat av: smäm

du kan få några av mina chips. köpte precis! och ge inte upp. det perfekta jobbet väntar fortfarande på ingen annan än dig.

Postat av: stina

ja, jag säger som smäm. ge inte upp. du kommer få jobb. men förstår verkligen att det känns hur surt som helst. hur ska man få erfarenhet om ingen ger en jobb? hoppas att det löser sig för dig innan sommaren! (och för mig) vi är ju grymma!

2009-05-30 @ 10:23:18
Postat av: hannie

smäm: tack för chipsen! de gjorde gott.



nä, man ska inte ge upp, men det känns jobbigt att va så¨nära o misslyckas.



stina: ja, för sjutton, vi är ju bäst! alla borde vilja ha oss.

2009-05-30 @ 11:49:16
Postat av: Jonna

Men kärä hjärtat! Hatar själv såna dagar, eller veckor för den delen, där allt känns som att det aldrig kommer gå rätt. Men som andra sagt... det finns ju liksom ingen vettig anledning att inte anställa dig! Massa massa kramar!

2009-05-31 @ 18:11:52
Postat av: hannie

tack för stöd jonna! dock är det sjuk konkurrens om lärarjobben nu...

2009-05-31 @ 19:22:42
Postat av: Pyret

Nämen! Jag har själv inte satt mig in i jobbsökardjungeln än, fasar för när den tiden kommer i januari. Har dock kommit på en lösning... Vi startar en egen skola! Tänk vad bra den skulle bli...

2009-06-01 @ 08:19:41
URL: http://ettpyre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback