Malmö

Nog för att jag saknar Australien, för det gör jag verkligen, men jag tycker det är himla skönt att vara tillbaka i Malmö. Jag gillar verkligen Malmö och dess invånare. Det är något visst med staden som jag verkligen gillar. Avslappnat och skönt. För mig är nog Malmö Sveriges Australien (okej inte hela Australien, eftersom jag bara varit i Sydney med omnejd). Folket i Australien känns väldigt easygoing och så är det mycket här också tycker jag. Inte helt på samma sätt såklart, men ändå. Kan nog vara därför jag kände mig så hemma i Manly också. Jag kände igen mentaliteten lite. I alla fall. Jag hittade två klipp från en CNN-serie som heter My City My Life där Nina Persson visar runt och pratar om Malmö. Hon sammanfattar det väldigt bra. Eftersom jag inte får videogrejen att funka, så får jag länka. Del 1 och del 2.

Kommentarer
Postat av: stina

jag älskar nina persson och jag älskar cardigans. måste ta och lyssna igenom skivorna någon dag.

2009-07-22 @ 14:21:54
Postat av: hannie

ja, hon är verkligen fantastisk! borde lyssna in mig på de tidigare skivorna. har inte så stor koll på dem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback