The Tudors

Ikväll går världens bästa serie, The Tudors! Dock går den så sent, så jag orkar inte vara uppe och se. Det är därför man har en sådan där superbra box som spelar in hela serien åt mig. Bara en smidig inställning behövs och den spelar in alla avsnitt. Grymt bra. Rekommenderas. Jag kan också pausa och spola på den fantastiska boxen som har en hårddisk där jag får plats med grymt många filmer.

Tillbaka till The Tudors. Den handlar då om den mysiga och trevliga engelska kungen, Henry VIII. Verkar ha varit en sympatisk människa. Ni som känner mig vet att jag är lite obsessed with Englands historia och då i synnerhet 1500-1600 ungefär. Så otroligt roligt! Serien utspelar sig då Henry är obsessed with Anne Boleyn och försöker skilja sig från sin första fru Katherine. Trots att jag vet hur allt går är det verkligen superspännande. Tudors är alltså efternamnet på kungasläkten som slutar med Elizabeth I (för att hon inte gifte sig och fick barn) som var dotter till Henry och Anne. 

               
                            Henry och Anne i serien. Snygga som få.

                  
                            Sjukt lik den riktiga Henry? Anne var nog ganska snygg ändå.

Kommentarer
Postat av: Jonna

han är så GRYMT fin som Henry! Jag måste nog ta hem den serien, kikade lite på teve, men det blir ju aldrig av... När jag kommer sen, någon gång, kan vi gotta oss i historia och klä ut oss till lösaktiga adliga!

2008-11-12 @ 09:21:54
Postat av: hannie

jonna: ja, ladda hem! ja, klä ut sig gör man för sällan!

2008-11-12 @ 18:34:26
Postat av: stina

men det är alldeles för många avsnitt för min smak. henry är mycket lik bilderna. :)



lyx med en sån där box.

2008-11-13 @ 14:11:42
Postat av: hannie

stina: dessutom är rhys meyers, som spelar henry ganska kort, vilket inte heller stämmer. men han passar ändå.

2008-11-13 @ 17:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback