Nostalgia

I dag jobbar jag. Jag ska rätta massa prov och planera in lite nya arbetsområden. Jag tänkte använda mig lite av sådant jag har gjort på min VFU i Linköping och därför började jag rota i mina gamla pluggsaker. Oj, va mycket och kul jag har gjort! Jag blev nästan rörd på något sätt. Alla gamla arbeten och tentor, vissa bättre än andra. Mest nöjd är jag med min Shakespearetenta då jag fick 47 poäng och "an excellent paper" skrivet på av Margaret Omberg. Tänk alla dessa tentor. Oj, vad mycket kunskap man har haft i sig under åren. Allt finns ju inte kvar, men förhoppningsvis finns det där någonstans att plocka fram när det behövs. 

När jag tänker på min studietid tänker jag också på Stina. Vi läste ju allt utan två små kurser ihop. Vi jobbade ju så grymt bra ihop ju! Bästa studiekamraten ever! Hittade ett anteckningsblock från engelskan då Stina kom på ett nytt sätt att skicka sms, nämligen genom post-it-lappar (sticky notes). Exempel på "sms" jag fick:

"Tänk om man skickade sms på det här sättet... Då kunde man inte skicka till någon långt borta och då vore det ju meningslöst. Over and out."

"SMS. "Esta mañana hemos vista hierba." sa Christobal Colon när han var i vad han trodde var Indien men det var ju Amerika. Det betyder: I morse hittade vi gräs. Han knarkade lite i smyg tror jag"

"Jag tror att folk i den här klassen tycker att jag är en bitch, men det gör inget för jag är en bitch. And I love it! =)"



På Leicester Square 2006

Kommentarer
Postat av: stina

jaaa! det har verkligen varit roliga år! i miss them and i miss you. hade helt glömt bort dessa post-it-sms. verkligen ett krångligt sätt:) ska nog också sno lite vfu-saker tror jag. man har faktiskt gjort en del genomtänkta och bra saker även då.

2008-11-23 @ 16:31:38
Postat av: hannie

tror jag skrev post-it-sms tillbaka... undra om du har dem kvar nånstans=)

2008-11-23 @ 21:02:19
Postat av: Anonym

tror jag har slängt alla block från engelskan utan att titta så noga i dom. annars ligger dom i en kartong i källaren någonstans. men jag minns att jag fick svar-sms :)

2008-11-23 @ 21:44:46
Postat av: Åsa

Fina ni! Jag har slängt det mesta, men har kvar alla tentor och arbeten man producerat, kul å kolla på nåt vis.

2008-11-24 @ 16:41:39
Postat av: Pyret

Tihi! Tokiga Hanna och Stina med nya sms-påfund! Men jag blir lite nyfiken... Vilken kurs kommer det sista citatet ifrån?

Postat av: hannie

åsa: ja, det är skitkul faktiskt. bli lite stolt över sig själv o så.



pyret: allt var från engelskan. dock tror jag inte att de andra tyckte så=)

2008-11-24 @ 19:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback