Bla bla bla bla bla bla bla...

Så, tänkte jag skulle skriva ett inlägg eftersom det var några månader sedan nu. Troligtvis kommer typ ingen läsa det, men det spelar ingen roll.

Just nu befinner jag mig i Lund i min kompis Ingrids lägenhet. Jag är ensam hemma, eftersom Ingrid har kvällstid på sin praktik. Elakt att lägga praktik på lördagar tycker jag. Tur att jag är lärare. Jag behöver aldrig gå iväg och jobba på helgen. Dock kommer jag kanske behöva jobba någon gång på helgen, men jag kommer undvika det så mycket som möjligt.

Det här med lärare ja... Jag är färdig lärare. Det känns verkligen konstigt. Det känns inte som om jag är det egentligen och att jag inte har pluggat 4,5 år i Linköping. Nu pluggar jag en termin till. 5 år jämt. Kanske kommer det kännas mer som ett avslut när jag går på examenshögtiden i april. Vi får se. 

I morgon flyttar jag in i min egna lägenhet i Malmö, på Lantmannagatan. Samma gata där det natten till idag var en skottlossning och en ung man dog. Läskigt. Mannen som dog var känd av polisen förut. Troligtvis var det någon slags gänguppgörelse.

Det ska dock bli skönt att få ett hem igen. Jag har inte haft det sedan innan jul. Alla som vill får hälsa på mig när de är i Malmö. Jag bor väldigt bra har jag kommit på: Nära bussar till Lund, stor mataffär som granne, Överskottsbolaget som granne 2, jättestor Myrorna inte alls långt ifrån mitt hus, samma sak med Friskis och Svettis, miljömedveten stadsdel med sopsortering, 10-15 min till fots till Möllan, flera olika stadsbussar nära osv. 

En rolig nyhet är att jag har kommit till nivå två, den grå nivån på SJ. Jag har visst åkt så mycket tåg. När man är grå får man alltid gratis kaffe eller te ombord. Det ska jag utnyttja varje gång. Bara för att. Gillar inte SJ så mycket annars. 

En tråkig sak är att jag ska betala tillbaka 3400 kronor till försäkringskassan för bostadsbidrag under 2006. Det tråkiga är att det var Kvantum (numera Maxi) i Vetlandas fel. De gav mig ett äckligt sommarschema. Resultatet blev att jag blev sönderstressad, då jag precis hade haft mitt pluggigaste år någonsin. Inget bra kom ut av det.

Igår gick jag med i Wermlands nation. Man måste vara med i en nation här i Lund. Wermlands verkar trevligt och ligger centralt. För att få sina poäng måste man betala 360 kronor. Illa. Dock verkar det vara mycket som händer på nationerna. Dessutom är det billigt. Igrå köpte jag en hamburgertallrik på Kalmar nation för 25 kronor. Det är ett ganska bra pris. 

Nu skall jag läsa lite i vår tegelstenskursbok "Filosofins historia" av Svante Nordin. Svante är en professor här i Lund. Här är det så många professorer. Han höll den hittills bästa föreläsningen, om Platon.

Puss, hej!
  

Kommentarer
Postat av: stina

lycka till med flytteriandet. jag kommer hjärna och hälsenar på framöver!

2008-02-02 @ 22:53:34
Postat av: hannie

tacktack! ja, du är väldrigt välkommen! danny oxå om han vill=)

2008-02-02 @ 23:01:32
Postat av: hannie

kul attjag fick in ett r där...

2008-02-02 @ 23:02:05
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Jag läser! (om än en veck efteråt) :)

2008-02-07 @ 13:02:15
Postat av: Mats-Olas Fanclub

veck = vecka, om du undrar:)

2008-02-07 @ 13:09:53
Postat av: Anonym

ahaaa, var det det veck betydde, jag undrade just...=)

kul att du läser. jag läser din med, men jag kan fortfarande icke kommentera.. trist.

2008-02-07 @ 13:27:48
Postat av: hannie

om ni undrar var det jag som skrev den förra=)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Så bra att du läser min, eftersom nu Daniel har lovat att börja läsa igen så har jag nog ungefär fyra läsare. Inte så illa:)

2008-02-07 @ 13:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback