Thou injurious thief, hear but my name, and tremble.

Det finns alldeles för många tjuvar i mitt hus! Inte nog med att de tar ens dyrbara tvättider, de snor ens tvättmedel oxå! När jag skulle tvätta hade någon tagit min tid, trots att det står på dörren med regler att man INTE får ta någon annans tid, inte ens om denne är försenad. Jag kommer alltid vara försenad till min tvättid, eftersom den sista (av bara två per dag) börjar vid 13.00. Jag kan ju inte ta ledigt för att jag ska tvätta. I alla fall, efter mycket krånglande med det fram och tillbaka kunde jag i alla fall tvätta, men var i upplösningstillstånd. Därför glömde jag min påse med mitt stoooora tvättmedelpaket och mitt sköljmedel i tvättstugan och nu är det borta! Om jag såg att någon hade glömt skulle jag absolut inte tro att det är till för allmän buffert. Usch va arg jag blir! Nu är det tredje gången jag skrivit lapp nere vid tvättstugan. Jag är jobbiga tanten. Men what to do? Jag vet ju aldrig vem det gäller.

Lyssnar på The
Dissociatives

Ny vecka i morgon.

Kommentarer
Postat av: stina

men vilka puckon. sno tvättmedel. jag tycker du ska skriva så många arga lappar så att du får tillbaka det. eller knacka dörr och undra vem det är som är oärlig.



ny vecka imorn ja.. puh!

2008-08-24 @ 19:09:49
Postat av: hannie

jaa, verkligen puckon! man skulle ha egen tvättismaskin. synd att badrummet är pyttigt...

2008-08-24 @ 19:54:31
Postat av: stina

du kan ha en tvättmaskin i ditt kök vettja.

2008-08-24 @ 22:06:26
Postat av: Jonna

Arga lappar är faktiskt nödvändiga ibland!

2008-08-24 @ 23:34:03
Postat av: hannie

stina: hm.. vet inte om det skulle funka så bra...

jonna: ja, absolut, men man känner sig lite som en bitch.

2008-08-25 @ 18:46:44
Postat av: Erika

ååååååååååååååååååå jag förstår att du blev arg! jag är glad att slippa tvättider för ett tag! Dock finns det ingen torktumlare här, därför måste man hänga ut kläderna en solig dag. Tur att det finns så många soliga dagar här i AUS. En annan sak som inte finns i huset är micro. Jag tog upp det igår och då sa han att han inte tycker det behövs, man kan värma på spisen (gammeldags, javisst) ha ha vi skrattade lite och sen sa han att om det blir problem så köper han en. Så det är bara att lägga in lite komentarer vid rätt tillfälle så står det nog en micro här inom kort :) visst måste man ha micro?

2008-08-27 @ 09:16:42
Postat av: hannie

men hejhej aus! ja, men fy, man ka icke klara sig utan micro! det tar ju aslång tid att värma i ugn. o alla micropocornen sen då?

2008-08-27 @ 19:03:16
Postat av: Erika

precis, fattar ju inget. ha ha. tack för daten idag!

2008-08-28 @ 08:13:15
Postat av: Pyret

OMG! Det är sååå störande att folk snor ens tvättider... och ännu värre att de tar tvättmedel. Det gör dem nog bara för att irritera!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback