No day but today

Helgen som just har slutat var den bästa helgen på länge. Den tillbringades i Stockholm tillsammans med min käraste vän Erika. Det största målet med helgen var att se musikalen Rent, vilket också verkligen var höjdpunkten. Jag är något av besatt av den musikalen. Filmen är helt och hållet underbar! Första gången jag såg musikalen var i London. Då hade jag inte riktigt koll på vad det var för någon, hade bara hört någon låt. Det visade sig vara en väldigt väldigt bra och gripande musikal. Jag kan erkänna att jag var lite orolig inför Stockholmsbeöket, pga att det var på svenska och att Linda Bengtzing var med, men jag hade ändå höga förväntningar. Alla förväntningar överträffades! Det var helt underbart bra! Både jag och Erika blev helt tagna. Vi hade en sådan känsla att vi inte kunde gå ut och parta efteråt, som vi hade tänkt. Istället blev det te och godis på 7eleven, som vi tog med till hotellet och satt i sängarna och åt. Bra musikal! 

Te blev det för övrigt mycket av under resan. På Kulturhuset har de nämligen te-buffé. Man betalar 20 kronor och får dricka hur mycket man vill av olika sorter. Där satt vi och svettades av allt te båda dagarna. Sedan blev det såklart en del shopping och lite promenad i Gamla stan och ännu mer te-drickande. Helt och hållet en underbar helg! Den kommer jag att leva på länge.   

Lite bilder:

 Efter föreställningen


 På promenad i Gamla stan


Lite turistiga måste man ju också vara

Kommentarer
Postat av: stina

klart man måste va turistig när man är i den kungliga hufvudstaden. :)

fina korrrt. te-buffé lät roligt. sån kväll borde vi ha nån gång.. :)

2006-10-16 @ 17:09:40
Postat av: hannie

ja, te-buffékväll borde vi hava. alla får ta med sig varsin kanna och tesort=)

2006-10-16 @ 17:11:56
Postat av: Robodan

Kul att den var så bra! Man blir ju, som du säger, lite skeptisk när Linda Bengtzing är med. Men jag tror att det är en grymt bra musikal, har lyssnat på den många gånger och min syster älskar den (såg den i USA), men jag har inte sett den än.

2006-10-17 @ 16:02:02
Postat av: Erika

Ja, vilken underbar helg! Frågan är om man kan dricka för mycket te? Ja kanske.. när man börjar svettas och blåsan fylls till max kanske det är tecken på att sluta, men te-buffé kan jag varmt rekomendera :) Kan inte få ut rent ur huvudet.. ler bara jag tänker på det! Livskvalité med stort L. Kram på dig min bästa vän

2006-10-17 @ 16:13:16
Postat av: Erika

Lägg märke till Hannas lyckliga blick på kortet efter föreställningen! Saliga föreställing- vill se den igen! och igen... och igen.. igen...

2006-10-17 @ 16:16:08
Postat av: stina

nu har jag sett den. förvisso på film men den höll världsklass bara den.. får nog bli musikalen live nån gång i mitt liv :)

2006-10-17 @ 22:14:12
Postat av: hannie

jaaa!!!!! jag vet! rent är helt enkelt underbar!

2006-10-17 @ 22:25:47
Postat av: Robodan

Nu har jag sett den...på film alltså. Den var klart bra, men jag skulle tro att själva musikalen är betydligt bättre ändå.

2006-10-17 @ 22:42:50
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Musikaler på film är sällan någon särskilt bra idé. Fast nu har jag inte sett rent, varken som film eller musikal, så tro inte för mycket på det jag säger:)

2006-10-17 @ 22:57:15
Postat av: hannie

hey, du borde se rent mats-ola. den kan kanske få dig att ändra uppfattning... kanske.

2006-10-17 @ 23:06:46
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Ja, det vore kanske lämpligt att se den innan jag kritiserar:)

2006-10-18 @ 01:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback