This could be nothing, but I'm willing to give it a try.

Jag borde läsa Brott och straff, eller någon annan av böckerna, Det går an kanske. Istället har jag pratat med Erika i över en timme. Jag var brutal, väckte henne, trots att jag visste att hon vilade sig. Sånt får man tåla som kompis. Varför tar det emot så att läsa mina böcker? Skönlitteratur är ju roligt ju. Jag är grymt stressad över Brott och straff, trots att jag har hört att den inte är så svår ändå. Därför skjuter jag det framför mig istället, vilket inte gör det bättre alls. Äh, det är ju bara att ta upp böckerna och börja läsa.

Livet borde alltid vara som det är ibland. Å andra sidan, för att riktigt uppskatta de bra stunderna, måste livet vara lite tråkigt ibland. Man skulle inte vara lika lycklig om alla dagar var perfekta. När man läser en bok, eller tittar på en film vill man ju alltid att allt ska gå bra för personerna i den, men om allt skulle vara hellyckligt i hela vägen igenom den skulle man ju tappa intresset. Det är svårt att uppskatta det man alltid har. 

Varför är min blogg konstig??

Kommentarer
Postat av: hannie

går det inte ens att kommentera?

2006-11-09 @ 16:46:29
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Jo, det gör det. (Hoppas jag, annars kommer inte detta att synas.)

Jag har inte läst brott och straff (jag har läst välidgt få "klassiker"), men de jag känner som har läst den säger även de att den inte är så farlig. Men jag håller med, på något sett känns den väldigt tung. Är det namnet som är för allvarligt? Hade den hetat alla vi barn i bullerbyn hade det kanske gått lättare:)

2006-11-09 @ 18:05:50
Postat av: hannie

varför heter den inte alla vi barn i bullerbyn då? och varför, varför, varför är min blogg elak och dum?

2006-11-09 @ 18:54:07
Postat av: stina

jag kunde inte kommentera förut.. nu testar vi igen.

2006-11-09 @ 22:16:49
Postat av: Mats-Olas Fanclub

För mig har det fungerat bra att kommentera, än så länge i alla fall. Hoppas att det fortsätter så.

Du kan kanske låtsat att den heter alla vi barn i bullerbyn? Kanske till och med göra ett eget omslag till den? :) Lycka till hur som helst, det kanske tar sig efter hand.

2006-11-09 @ 23:07:05
Postat av: hannie

mats-ola: ja, det löser sig troligtvis. omslaget är iofs ganska fint, helt rosa=)

stina: tack för kommentaren=)

2006-11-09 @ 23:13:58
Postat av: Robodan

Japp kör med det gamla tricket! Om risgrynsgröt heter julgröt eller tomtegröt så gillar alla barnen det. Kalla den Musse Piggs brott och straff:-)

Jag har läst delar av den boken och min bror läste den för nöjes skull i sommar. Den är faktiskt väldigt intressant och bra.

2006-11-09 @ 23:35:08
Postat av: stina

nu är din blogg normal!

2006-11-10 @ 08:27:03
Postat av: hannie

robodan: jo, de säger att den ska va ganska bra. det blir nog bra.

stina: ja, jag vet. den snälla bloggkvinnan hjälpte mig att fixa o trixa=)

2006-11-10 @ 08:54:19
Postat av: Robodan

fast din fina bild är ju borta:-(

2006-11-10 @ 15:21:46
Postat av: hannie

va? vilken bild?

2006-11-10 @ 15:54:40
Postat av: Wiqard

Jag har Brott och straff som talbok om du är intreserad. Då kan du Läsa/Lyssna samtidigt som du städar, Lagar mat, handlar mat eller bara går en stärkander promenad.

2006-11-10 @ 22:12:01
Postat av: Robodan

Nej, din bild var borta när jag postade den kommentaren, men kanske var det bara seg uppdatering a'la blogg.se.

2006-11-10 @ 23:42:09
Postat av: hannie

wiqard: jag tror jag läser vanligt ist. det går ju ganska mycket snabbare ändå. men tack iaf!

2006-11-12 @ 00:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback