I't Almost Christmas Time

Så har den kommit då: årets första snö i Linköping. Känns inte så väldigt skoj just nu, men det är ju ändå november nu, även om det är första dagen på november. Det är ju ändå årets första vintermånad. Linköping är ändå ganska sena med snön, när jag var hemhemma i helgen så snöade det en massa på natten mellan lördag och söndag. Jag trodde knappt det var sant när jag tittade ut genom fönstret innan jag skulle lägga mig. Ännu mer förvånad blev jag morgonen efter då det visade sig att snön hade lagt sig och grannbarnen var ute och åkte pulka och byggde en snögubbe, i oktober! Oktober! Vilken himla konstig höst detta har varit, först var det jättevarmt, som dirket helt plötsligt gick över till jätteregn som i sin tur nu har gått över till snö och "mycket under normal medeltemperatur för årstiden". Weird helt enkelt. Stackars Elfsborg om de får spela sin sista match på söndag i snö. Äh, de har ju i alla fall konstgräs.  

Ett roligt nöje är att leka med Einstein. På
den här sidan kan man få Einstein att skriva vad man själv vill. Kul. Han blir liksom en helt annan människa då. Jag ska få honom att vara lite engelsklärare tror jag.

Kommentarer
Postat av: stina

oj, einstein skriver jättekonstiga saker när jag styr honom.

2006-11-01 @ 13:09:55
Postat av: Robodan

jag tycker ändå det är ganska mysigt med snön och så ovanligt är det ju inte. Jag har varit med om 40 cm snö mitt i oktober hemma i småland, medan det förra året var rena sommarvärmen!

2006-11-01 @ 15:10:49
Postat av: hannie

stina: ja, jag vet, einstein is wild!

robodan: jo, men tänk på att vi ska ha det såhär nu i fem månader till. uuusch. snön kunde väl komma i slutet av november ist? lagom till första advent.

2006-11-01 @ 15:40:42
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Einstein var skojsig:)

Det här med snö i november känns sådär tycker jag, den kommer ju inte att ligga länge och då kan det kvitta. Men så länge man inte behöver cykla så mycket så tycker jag det är ok, det ärju samtidigt lite mysigt .

Elfsborg har uppvärmd plan, så snön ska nog hinna smälta bort innan söndag. Heja Elfsborg! (På söndag i alla fall:)

2006-11-01 @ 15:53:05
Postat av: Robodan

Nej denna snön kommer ju inte att ligga, så för mig blir det bara en lite skön prieview av vad som förhoppningsvis komma skall! Och jag håller med dig Hannie, det är lagom att det kommer till advent, sedan räcker det om det ligger över februari.

Einstein var ju helkul! :-) Först fick jag honom att räkna ut att bajs är gott. Sedan räknade han ut att Elfsborg faktiskt kommer att vinna! :-)

2006-11-01 @ 16:33:33
Postat av: hannie

ja, heja di gule!

2006-11-01 @ 16:33:40
Postat av: hannie

ja, bra einstein! om han säger att elfsborg vinner, så måste det ju vara sant ju.

2006-11-01 @ 16:45:04
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Inte bara Einstein tror på Boråsguld, även spelbolagen gör det. Efter att ha räknat lite på Bet365-s odds har jag kommit fram till att det är 75% chans att Elfsborg vinner SM-guld och 25% risk att AIK gör det. Heja Elfsborg (i morgon)!

2006-11-04 @ 23:48:42
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Grattis!!!

2006-11-05 @ 16:52:29
Postat av: hannie

tacktack!!

2006-11-05 @ 18:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback