Fotbollsgalan

Detta årets fotbollsgala innehöll mycket som förra årets gjorde. Mycket var en repris, men vissa saker var vidareutveckling på samma tema: Mikael Persbrandt var ju där förra året, då som Zlatans prismottagare, i år var han speakerrösten; dogge och tomtens eskapader var med förra året; reklamen inför galan var precis samma som förra året, förutom att fe hade klippt in Adam Alsing också; musiken när spelarna tog emot priset var som vanligt mycket Coldplay. Annars tycker jag att det var en ganska lyckad gala. Det var inte för mycket pinsamma skämt. 

Grattis Magnus Haglund till tränarpriset! Han tog hem ett av faktiskt två Elfsborgspris. Det andra priset var pris för Fair Play. Elfsborgare är treeevliga människor. Elfsborgsspelare var nominerade lite här och där, vilket sällan händer. Väldigt trevligt. Synd att laget inte fick gå upp på scenen i direktsändning, jag ville så gärna studera de lite i andra kläder än gulsvarta (som för övrigt är väldigt fina kläder). Magnus Haglund har förresten blivit utsedd till Allsvenskans bäst klädde tränare, tillsammans med någon annan, som jag inte kommer ihåg just nu. Kanske Roland Nilsson?

Dessutom tycker jag att det var roligt att Tobias Linderoth, Marcus Allbäck och Fredrik Ljungberg fick priser. Grattis till dem! Ljungberg verkade vara riktigt rörd när han fick ta emot Guldbollen till tonerna av Coldplays Fix You (vilken annars?). Tyvärr vet jag för lite om tjejerna för att tycka till... Jag hejade mest på dem från Linköping. 

Uppdatering:
Kvällens roligaste: Idol-Olas felsägning nr 2. Hahahahaha. Stackars kille.
Kvällens underligaste come back: Take That. Hallå, varför finns de nu? De kan ju knappast vara ett pojkband nu när de nästan är 40 år ju. Dessutom har jag alltid tyckt synd om alla i bandet utan Gary Barlow. Det är ju alltid bara han som får sjunga så det hörs ju. De andra är ju bara bakgrundkör och dekoration. Nöjer de sig med det?  

Kommentarer
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Priserna gick på det stora taget till rätt spelare (även om det är lite konstigt att Ljungberg får guldbollen men inte blir årets mittfältare, samt att Mellberg nog borde ha fått årets försvarare i stället för Petter Hansson.) Som du nämnde var mycket gammalt, så "hejaklacken" och dogge/tomten kändes mindre pinsamma nu än första gången de var med.

Sämst var nog Pia Johansson.

2006-11-14 @ 00:45:25
Postat av: hannie

ja, det var konstigt att han inte fick årets mittfältare, men de brukar ofta göra så på galor har jag märkt.

2006-11-14 @ 08:52:17
Postat av: stina

jag undrar jag om idolas felsägning var med flit.. fast jag tror inte det. varför finns han ens i media fortfarande?

2006-11-14 @ 12:11:22
Postat av: hannie

han ska visst ge ut en ny skiva nu oxå. why? vem vill köpa den?

2006-11-14 @ 12:49:15
Postat av: Robodan

Jag tycker det var lite kul med gamla Take That, men visst var det lite märkligt:-) Är det inte så i nästan alla pojkband att det är en eller högst två som sjunger alla solopartier? Idol-Ola, ja den lilla stackaren. Inte kan han sjunga och inte är han någon fotbollsstjärna. MVG i samhällskunskap hade han iaf:-)

2006-11-14 @ 14:30:02
Postat av: Robodan

Persbrandt, hela galan, var lite väl alltså:-)

2006-11-14 @ 15:07:27
Postat av: stina

jag visste inte ens att idola släppt en skiva..

2006-11-14 @ 15:10:47
Postat av: hannie

robodan: jo, jag tycker oxå det är ganska roligt med take that. de var ju ändå det största pojkbandet ever. men, som du säger ganska märkligt ändå. i backstreet boys o westlife är de mer rättvisa när det gäller att fördela sången. särskilt i backstreet, där är de nästan för rättvisa.

2006-11-14 @ 16:42:30
Postat av: Robodan

I Backstreet ja, men i Westlife nej. Där var det bara två killar som sjöng och den ena har slutat:-)

2006-11-14 @ 17:01:15
Postat av: hannie

nähä, det finns två kvar iaf som sjunger solo. jag vet inte vad dom heter... men den mörka och han som inte är så snygg... om det säger nåt.

2006-11-14 @ 19:01:10
Postat av: Robodan

Du har säkert rätt:-) Jag följer ju inte dem så noga, men de gånger jag har sett dem har den mörkhåriga sjungit allt och innan dess han och McFadden. Vem som inte är snygg vet jag inte:-)

2006-11-15 @ 15:19:20
Postat av: hannie

kollade upp, och han heter mark feehily som också har sjungit ganska mycket solo. han som sjunger mest solo heter shane filan. fö är mcfadden är fint efternamn, jag skulle vilja heta det=)

2006-11-15 @ 20:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback