Att komma hem ska vara som en schlager, men något är fel.

Carola vann, inte ett dugg förvånande. Det var den mest förutsägbara segern i Melodifestivalens (lr kanske min egen) histora. Inget ont om Carola, hon är verkligen jätteproffsig, men var inte låten lite trist? Det är verkligen inte den starkaste låt som hon har sjungit. Så här dagen efter är det ju ramaskri i pressen om både det ena och det andra. Som vanligt sägs det vara fel på telefonomröstningen, det gick inte att rösta på Andreas Johnson säger de. Han var bara ynka (?) 18000 röster borta från att bli segrare. Jag tror inte så mycket på att de kanske 100 som inte kom fram på Andreas skulle göra någon större skillnad för resultatet. Jag menar, det var säkert människor som inte kom fram till Carola eller kanske Björn Kjellman.

Jag tyckte i alla fall att Andreas Johnsons låt var bäst, men hejade också lite på BWO för att jag tror att de skulle lyckas bäst ute i Europa. Dessutom är sångaren Martin lite söt. Jag stör mig dock på Alexander Bard. Men men, man kan inte få allt. Jag tycker också att Magnus Bäcklunds låt har växt efter några lyssningar. Konstigt att han fick så dåliga tittarröster. Konstigt att Poodles fick så många, de sjöng ju bara en plagierad schlagerlåt med lite tyngre gitarrer o lite hesare sång.

Kommentarer
Postat av: stina

carolas låt med vem som helst annars hade varit astråkig, men carola är alltid carola. jag önskade mest att bwo inte skulle vinna, jag klarar inte av dom. huuuu. men som tur var så slapp vi det. andreas var helt klart bäst!

2006-03-19 @ 20:46:54
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Ibland är det lätt att vara journalist, efter varje schlagerfestival är det bara att plocka fram den gamla artikeln om att telefonomröstningen inte har fungerat. De måste förstås byta lite namn, men det är det enda jobb de behöver göra för att fylla en sida i tidningen. Smart:)

2006-03-19 @ 21:42:07
Postat av: hannie

stina: ja, men hur tror du att carolas låt kommer att funka i utanförlandet?

mats-ola: skitsmart verkligen. skönt o kunna ha en färdig mall, fyllerifrågor liksom.

2006-03-19 @ 23:02:45
Postat av: stina

hannie, läs min blogg så kommer det ett litet svar.. eller så drar jag det igen, vi kommer kvala in men inte vinna. men det spelar inte så stor roll tycker jag :)

2006-03-20 @ 07:07:58
Postat av: Robodan

Jag tyckte Poodles helt enkelt körde en typisk hårdrockslåt i 80-talsstil med Maidenröst. Inte särskilt bra dock. Norges lite gladare pudelrock från ifjol vara klasser bättre.

Carola var extremt förutsägbar, men när Family Four sjöng alla bidragen ett år, var det nog ännu värre:-)

PS. Jag tror inte Carola vinner den stora, men jag tror inte BWO hade vunnit heller, även om de kanske haft lite större chans. Och Alexander Bards ego behövde inget bränsle.

2006-03-20 @ 12:36:26
Postat av: hannie

robodan: visst var det väldigt tydliga influenser av 80-talsrock, fast jag tycker ändå att det var en väldigt schlagerlik melodi på the poodles låt.

jag skickar hellre andreas än carola till eurovision, men endast pga låten. verkligen typisk g:son låt. sooo boring! tur att carola kan lyfta den några steg iaf.

2006-03-20 @ 15:03:05
Postat av: Robodan

Jag håller med dig om att Andreas var bäst, låten sitter fast i min hjärna nu:-)

Schlager och hårdrock ligger inte så långt ifrån varandra som man kan tro. Byten mellan dansband, schlagerband och hårdrocksgrupper är väldigt vanliga.

2006-03-20 @ 15:39:44
Postat av: Robodan

Kanske är det så att du definierat 80-talets glada heavy-metal; schlager, fast med tyngre gitarrer:-) Ett tillägg vill jag dock fordra och det är det typiska hårdrocksvibratot som inte ens Lotta Engberg i sina värsta stunder kan komma nära.

2006-03-20 @ 15:48:41
Postat av: hannie

kanske är det så, men väldigt mycket sämre än europe iaf=)

2006-03-20 @ 19:06:58
Postat av: Robodan

Sant, Europe (och Stryper) är alltid ett snäpp bättre än alla andra hårdrockare.

2006-03-21 @ 10:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback