Telia

Varför ska gigantiska företag som Telia och SJ alltid envisas med att vara så omständiga och krångliga? Telia är faktiskt snäppet bättre än SJ, de har i alla fall trevlig personal när man ringer kundtjänst. Jag skulle försöka flytta mitt tele- och bredbandsabonnemang i går på internet. Det skulle bli billigare så. Det krånglade och krånglade. De påstod att adressen inte stämde med telefonnumret, att läget inte stämde och att våningen inte stämde. När jag nästan var klar och skulle trycka mig vidare krashade allt. Så jag visste inte om något hade blivit registrerat. Det fixade sig i alla fall i dag när jag ringde Telia. Och kön var faktiskt inte extremt lång, jag började på plats 25. Men varför ska det vara så dyrt att flytta sitt abonnemang?

Kommentarer
Postat av: stina

jag vet varför det är så dyrt, jag kom på nu att jag frågade. det är så dyrt därför att dom inte kan göra det via datorn utan nån människa måste ut till nån kopplingsgrej å koppla om. å då kostar det givetvis mer pengar. men irriterande är det. synd att du har så lång bindningstid. annars skulle du säga upp dig på stört.

2006-01-19 @ 16:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback