Jag har vunnit!

Det känns som om jag har vunnit på lotto!! I mars kommer jag få nästan 2000 kronor bara så där. Försäkringskassan har nämligen räknat fel på mitt bostadsbidrag, jag skulle egentligen ha mycket mer. Jag har alltid tyckt att jag får lite väl lite i bidrag. Nu får jag i alla fall en massa bidrag i efterhand. Däremot har jag inte fått reda på hur mycket bostadsbidrag jag ska få på min nya lägenhet.

Extra pengar behövs alltid. Kul! Då kan jag shoppa lite extra när vi är i England och Wales. Bästa shoppingen bör väl vara i London. Jag vet att det är bra där. Trots att det är dyrt, så kan man hitta många fynd. Det gäller bara att vara bra på att leta. Jag gillar att leta. London betyder förresten "The town of the wild ones".

Kommentarer
Postat av: stina

å don i London härstammar från tun som ju betyder typ town... :)

2006-02-09 @ 19:32:03
Postat av: hannie

Japp, alldeles riktigt. Du har lyssnat bra på föreläsningarna stina.

2006-02-10 @ 00:22:36
Postat av: Robodan

Lite extra cash sitter ju aldrig fel!

2006-02-10 @ 01:10:58
Postat av: hannie

Näpp, det är underbart! Synd att jag inte kan få dom nu. Jag vill shoppa.

2006-02-10 @ 14:45:45
Postat av: Xanthopteryx

Sicken röta du har...
En annan fick en gång tillbaka en heeeel krona från skattemyndigheten!!!
Någon månad senare kommer ett brev som säger att, nej, ursäkta, det blev fel. Du skall i stället betala in 2.001 krona... :-/

Skall du till Wales?
Då får du ta och besöka byn Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch

http://llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.co.uk/
:-)

Postat av: hannie

haha=) ja, jag får se till att vi kommer dit. längsta ortnamnet i världen om jag inte minns fel...

2006-02-11 @ 18:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback