Yuletide carols being sung by a choir

I dag är det lusselellelucia! Så myspysigt. Jag orkade dock inte åka till skolan och se luciafirandet där. Det brukar vara väldigt bra, men man mste vara där innan sju för att få plats. Då måste mn ju upp innan sex på morgonen och göra ordning sig. Jobbigt värre. I stället gick jag upp fem i sju och gjorde frukost och kröp upp i soffan i min jättegosiga filt och njöt av luciafirandet på SVT. Riktigt myspysigt.

Lyssnar på All I Want for Christmas Is You med Mariah Carey. Why?

Så här på Lucia passar det väl bra med lite spökprat. Den här bilden ska tydligen vara den mest kända spökbilden någonsin. Ser ni att det är Bruna damen? Varför kallas hon för Bruna damen? Var hon brun?  De som tror på spöken säger att det är Lady Dorothy Townshend som går igen på den engelska herrgården Raynham Hall i Norfolk, där hon bodde i början av 1700-talet. Åtskilliga legender förknippas med hennes öde. Enligt en av dem hölls hon fången på Raynham Hall av sin försmådde make. Vittnen beskriver spöket som lysande med ett magert ansikte med djupa, mörka hål där ögonen borde ha suttit. Men brun? 

.

Kommentarer
Postat av: Robodan

Lite B ändå att luciafirandet på SVT bara var en repris från ifjol. Har sett den där spökbilden tidigare. På den tiden var det ju inte lika lät att manipulera med foton så lite mystisk är den allt:-)

2006-12-14 @ 09:45:59
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Den förklaring som brukar användas för liknande bilder är dubbelexponering. Även om jag inte vet om det går att förklara den här bilden med det.

Bruna damen känns som ett skumt namn ja:)

2006-12-14 @ 10:13:03
Postat av: hannie

hey, va bra att inlägget publicerade sig själv. jag publicerade egentligen det igår, men då kraschade allt.

yes, indeed lite mystisk bild.

2006-12-14 @ 15:07:06
Postat av: stina

hon hade säkert bara bruna kläder... typ hade nån betjänt som inte kunde tvätta så allt blir brunt.

jag är rädd för spökbilder. du får inte publicera sånt mer.. då får jag mardrömmar.

2006-12-14 @ 21:26:14
Postat av: hannie

ok då stina, jag ska inte publicera så många spökbilder, om du inte gör sånna där läskiga ormar på din blogg!

2006-12-14 @ 21:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback