Nystart

Nu har jag jobbat mina två första dagar VT-09. Låter konstigt med 2009. Året då jag blir gammal. Blir tvungen att köpa vuxenbiljett på SJ (företaget jag hatar mest av alla). No more ungdom.

I alla fall, idag var första dagen med elever och jag är helt slut. Mycket energi gick åt. Många trodde att de fortfarande hade jullov. Många ville prata ifatt all den tid de missat med varandra under julen.

När man sedan inte har planerat något alls för terminen, så tar det ganska mycket energi och tid också. På engelskan börjar jag mest att jobba "vanligt" i boken, för det hinner jag inte superplanera just nu. svenskan tar alltid lång tid att planera. Hoppas det blir relativt bra i alla fall. Tråkigt när man planerar något man tycker ska bli kul och bara får gnäll tillbaka, vilket väldigt troligtvis kommer hända i en klass. Dessutom ska jag prata långtbakhistoria på SO:n som jag inte alls har koll på, så det måste jag läsa in mig på och låtsas att jag kan. Enligt mig börjar den intressanta historian mest med grekerna.  

Annars är jag ganska taggad inför terminen, bara lite trött just nu. God natt!

Kommentarer
Postat av: stina

planera tar sannerligen tid! på mitt nya jobb arbetar vi i block. dvs jag har lektioner som är uppemot 2 timmar och 40 minuter. hur sjutton planerar man sånt?

2009-01-09 @ 19:29:53
Postat av: Erika

Du fixar det!!!!!

det är klart att de vill snacka om allt som hänt på jullovet! usch vilken svår balans det är alltså. De får ju snacka på rasterna men man vet ju själv hur det var, det bara bubblar upp ur en.



Nääää prata om annat får de banne mig göra på rasterna! lektion är lektion!



Postat av: hannie

stina: ja, gud va svårt. helt annorlunda än man är van vid.



erika: ja, klart att det bör göra det på rasten, men hur får man dem att förstå det? =)

2009-01-10 @ 11:06:08
Postat av: Pyret

Hota med stryk!!! ;P

2009-01-12 @ 14:55:21
URL: http://ettpyre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback