Go Your Own Way

Hej där! Nu var det fruktansärt längesedan jag bloggade. Troligtvis kommer ingen att läsa det här just på grund av det. Jag har varit världens absolut sämsta bloggare och så kommer det troligtvis fortsätta. Jag funderar på de som bloggar ungefär fem gånger varje dag. Är det för att de har för lite att göra som de hinner med att blogga så mycket? Men i så fall, hur kan de komma på något att blogga om?

Nu är jag i mitten av min sista termin på lärarprogrammet i Linköping. Dock kommer jag väldigt troligt plugga nästa termin också, men i Lund. Jag tänker nämligen flytta till Skåneland. Hoppas att allt kommer gå igenom bara med bostad plugg och kanske jobb. Vi får se hur livet blir. Det är första gången i hela mitt liv som jag inte vet exakt vad jag kommer att göra. Det är sjukt. Nu har jag haft mitt liv planerat i fyra och ett halvt år, vilket är ganska skönt. Jag har haft ganska (väldigt) mycket panik inför vad mitt liv ska ta vägen. Men nu känns det bra. Jag får börja om. Det känns underbart bra faktiskt, även om det kommer bli lite jobbigt ibland.

Jag var Shakespeare i skolan nyss. Det borde man vara oftare. Det passar därför bra att avsluta med ett citat om livet (lr honour) av den gode Shaken.

image35

Mine honour is my life; both grow in one:
Take honour from me, and my life is done:
Then, dear my liege, mine honour let me try;
In that I live and for that will I die.

Kommentarer
Postat av: bellman

hej shakespeare!

2007-10-22 @ 12:39:08
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Jag läser fortfarande!

Visst är det lite skrämmande att inte veta vad man ska göra framöver, under studietiden så är ju sånt givet. Men turligt nog brukar saker och ting lösa sig så småningom.

Inte illa med Shakespeare förresten:)

2007-10-23 @ 21:40:32
Postat av: hannie

hej mats-ola! jag läser din med, men kan fortfarande inte kommentera ju...

ja, det löser sig troligtvis. o förhoppningsvis blir det nåt bra av det.

är jag inte sjuuukt lik shakespeare?

2007-10-24 @ 18:02:44
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Jo, min första tanke var att någon hade lyckats återuppliva William från de döda!

2007-10-25 @ 07:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback