Nämen...

Jag har ju sportlov nu. Igår kom jag på det: jag är inte sjuk!!! (inte än i alla fall) Det är den absolut första gngen sedan jag började som lärare för två år sedan som jag inte varit sjuk på lovet! Heeeeelt otroligt! Grattis till mig!

Den här lastbilen vaknade jag av idag. Den står precis utanför min balkong och dånar så fruktansvärt att fönstren skallrar, jag får lock för öronen och hör inte min TV. Den har dånat en halvtimme än så länge. Undra hur länge till den ska hålla på. Som ni ser så går det någon slags kran upp från den, upp på mitt tak. Undra vad den gör... Borde kanske gå ut och kolla.


Uppdatering: Nu tog de ner kranen och den såg ut som ett rör... Hm... fattar verkligen inte. Dessutom dånar de fortfarande och snart nu har det gått 45 minuter... Såg ett telefonnummer på lastbilen och kollade upp. Det visar sig vara ett företag som jobbar med slamsugning... What? På ett tak?

Kommentarer
Postat av: stina

de kanske suger snö?

2010-02-23 @ 17:04:18
Postat av: hannie

ja, jag hade den tanken lite också, men vi har ju inte alls mycket snö här nere. som man nästan ser på taket på bilden syns takplattorna igenom... hm...

2010-02-23 @ 23:58:49
Postat av: stina

ja, jag kom på det när jag skrivit kommentaren. orkade inte kommentera igen då dock :) ni har verkligen pyttelite snö. jag vill också ha lite snö. inte megamycket.



har du fått någon klarhet i vad den gjorde då?

2010-02-24 @ 18:45:45
Postat av: hannie

nu har vi ännu mindre. det regnar...



jag pratade med lisa om det idag o hon kom med den briljanta idén om att den kanske slamsög stuprännan från löv lr nåt. det kan jag nog tro på.

2010-02-25 @ 19:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback