Blommor

Så nu är det vår. Jag tycker synd om alla fina blommor som måste ha blivit chockade över att plötsligt få ett kallt, vitt, blött täcke över sig. Om man ska ha ett täcke över sig ska det vara ett varmt och fluffigt ett. Det verkade dock som om många av dem klarade sig riktigt bra under täcket i alla fall. Nu är det helt underbart ute. Så skönt att jag har balle nu för tiden. Sol hela dagen. Lite jobbigt dock, eftersom det också betyder att min lägenhet har sol hela dagen och det lär bli varmt på sommaren... Men jag har ju balle i alla fall. Måste köpa balkonglåda, så jag kan pynta den fint. Borde vänta tills de har sådant på ÖoB. Jobbigt att ta med sig långa sträckor. Blommor är trevligt i alla fall. Nu lär vi oss om Linné, som namngav och sorterade en massa blommor och annat. Ganska kul.  Professorn vi hade var visst värsta Linnéproffset. Han har skrivit en bok om Linné och höll ett hundratal föredrag om honom förra året världen runt, i och med jubileet.  Kul kul.

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: stina

japp, en blomlåda till ballen behöver du! jag har plockat fram mina idag. ska se om det finns några växter som tål frost. annars får jag vänta några veckor till :)

2008-04-03 @ 18:31:51
Postat av: hannie

hur vet man om blommorna tål frost?

2008-04-03 @ 18:54:03
Postat av: stina

det står på beskrivningen hur man ska sköta blommorna. och typ vad dom tål :)

2008-04-04 @ 10:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback