It's time

Så, nu har vi spelat in färdigt. Det var roligt, trots att det blev en massa dötid. Eller egentligen blev det inte det, för man lyssnade ju en massa och hade synpunkter om hur det lät och hur de andra spelade och så. Att spela in tar väldigt lång tid, särskilt för oss, som inte är vana studiemusiker. Resultatet kommer inte att bli perfekt, men vi är nöjda ändå. Det är svårt att göra det perfekt på så lite tid. Just nu sitter Jörgen (vår inspelningstekniker) och finslipar det sista på mixen. Det ska bli kul att se och lyssna på det färdiga materialet. Vi måste bara bestämma oss för ett bra namn också, så vi kan göra ett skivomslag. 

På fredag har vi konsert i Missionskyrkan i Linköping, ifall ni vill komma och lyssna.

I morgon ska jag till Universitetet. Det var över sex veckor sedan nu. Det är väl dags nu, men jag är inte så sugen på att börja en massa nya kurser nu.

Kommentarer
Postat av: stina

jörgen alltså :)

2006-05-16 @ 23:24:17
Postat av: hannie

japps, jörgen är det=)

2006-05-16 @ 23:51:05
Postat av: Mattias

Va kul att ni fått ihop en demo nu! Hur många låtar blev det? o när finns den "ute"? :-)
Fotboll ikväll eller? de e nästan så att jag oxå ska kolla lite :-p

2006-05-17 @ 13:57:37
Postat av: hannie

det bidde fyra låtar till slut. vi vet inte riktigt när den "kommer ut". du får hålla koll på min blogg, jag lär skriva det här.

ja, absolut. visst blir det fotboll. fy så nervöst, spännande och kul det ska bli=)

2006-05-17 @ 15:56:42
Postat av: Robodan

Vill börja med att beklaga sorgen...Arsenal var nära att vinna och kämpade bra med tio man.

När är konserten på fredag? Skulle vara kul att se ert nya material. Spela in är en konst och det tar lång tid även för vana studiemusiker. Ska bli spännande att höra.

2006-05-18 @ 13:49:47
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Ja, det var lite synd om Arsenal som kämpade bra med en spelare mindre. Jag höll faktiskt lite mer på arsenal, så även jag tycker att det blev fel resultat:)

2006-05-18 @ 15:19:32
Postat av: hannie

tack för era sympatier=) det var en hemsk tom känsla när barca gjorde sitt andra mål. usch. himla henke. han spelade bra på fel lag.

jag ska kolla upp när konserten börjar. jag kommer inte ihåg. antingen åtta lr nio var det... får svar ikväll

2006-05-18 @ 16:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback