Uppdatering

Tjoho tjohej, nu är jag tobacco!

Skolan har börjat igen efter sommaren. Det känns hur lugnt som helst. Jag läser svenska nu igen och det är så grymt stor skillnad i arbetsbelastning mot engelskan. Verkligen. JÄTTEstor skillnad. Vi läser bara ett ämne i taget nu och är väldigt lite i skolan, 8-10 tre-fyra dagar i veckan ungefär. Nu läser vi fonetik, vilket vi också gjorde på engelskan. Inget krångel här inte. Jag känner igen det mesta.

Annars har sommaren varit ganska tråkig egentligen,men med vissa ljuspunkter. En av dessa ljusa punkterna var min enda lediga vecka då jag var på Skaftö i Bohuslän. Det var underbart. Fint väder och varmt i vattnet och underbar natur. Det var också min hurtigaste vecka. Erika tvingade ut mig att springa före frukosten tre gånger på en vecka. Så ofta har jag aldrig joggat förut. Jag är stolt över mig själv. Jag sprang hela vägen också, dock långsamt, men jag gick aldrig. 

En annan ljustpunkt var min och mammas årliga tur till Borås. På vägen stannar vi alltid på Lager 157. Detta året blev det ett par jeans med hög midja från Pour och en ryggsäck. Efter lager åker vi vidare till Borås och går i affärer. Jag hittade många bra saker. Bland annat en plättpanna. Det är sånt man inte vet i förväg att man behöver, men när den är på halva reapriset och kostar 60 kronor behöver man den helst plötsligt väldigt mycket. Senare på kvällen är ju naturligtvis dagens höjdpunkt: den årliga Elfsborgsmatchen. I år var det mot Malmö och säkert den bästa matchen jag någonsin sett. Malmö har en väldigt höljudd klack som ropar en massa saker som man inte förstår, för at de är på jätteskånska. Klacken tystnade dock när det stod klart att Elfsborg skulle vinna med 4-2. Hihi. Anders Svensson är kung.

Resten av sommaren har jag bara jobbat. Massvis. Jag har inte haft nåt liv. Aldrig haft mer än en dag ledig i sträck. Tråkigt var det. I morgon kommer belöningen dock. Då blir jag rik! 

Kommentarer
Postat av: stina

ja. lööön. å csn. money, money, money. det är synd att man måste betala sina räkningar bara...

2006-08-24 @ 13:01:38
Postat av: hannie

japp, det borde man få slippa som student tycker jag.

2006-08-24 @ 15:33:23
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Tänkte skriva ett litet grattis till elfsborgsframgångarna. (Jag tippade väl Elfsborg som typ åtta, det får jag nog äta upp.)

Fast på måndag blir det nog för svårt för Elfsborg:)

2006-08-24 @ 15:50:46
Postat av: hannie

ja, jag kommer ihåg att vi hade lite diskussioner om placering i tabellen. börja o ät bara=)

det du menade var väl att på måndag blir det svårt för blåvitt=)

2006-08-24 @ 16:48:24
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Det räcker inte med en webb-avbön då?

2006-08-24 @ 18:14:04
Postat av: Robodan

Även jag får säga grattis till Elfsborg. En enda förlust efter 15 omgångar är imponerande och Anders Svensson är verkligen tillbaka, kul:-) På måndag hoppas jag dock att det blir stryk, för det finns ett lag jag gillar mer (även om jag faktiskt, mot all fansmoral, tyckte det var ok när blåvitt föll 2-3 i Anders Svenssons avskedsmatch för några år sedan. det var en bra match). Jag tippar dock att det blir oavgjort 1-1 eller 2-2.

Imponerande också att du lyckats få ihop dagens höjdpunkt till ett ord! ;-)

2006-08-25 @ 10:33:52
Postat av: hannie

oj, måste ändra.

2006-08-25 @ 16:44:42
Postat av: Mats-Olas Fanclub

1-1 blev, det är nog inte något av lagen så särskilt nöjda med. Kanske att ifk är lite smånöjt, eftersom Elfsborg tydligen hade fler chanser. (Dock var det inte så illa som fyran framställde det, ifk hade bland annat ett stolpskott, men de valde att bara visa elfsborgs chanser.)

Med blåvitts nuvarande formsvacka blir det svårt för dem att ta guld, jag tror däremot att Elfsborg har en bra chans. Även MFF och kanske AIK har hyfsade chanser. DIF, IFK och Bajen får nog göra upp om fjärdeplatsen.

Men ni vet ju hur bra jag är på att tippa:)

2006-08-28 @ 23:59:01
Postat av: hannie

nä, jag är inte så nöjd med det. jag trodde verkligen att elfsborg skulle ta dom denna gången. menmen...

jag är nog mest rädd för aik. usch, dom verkar vara i grym form just nu. jag vill inte att aik ska vinna. hellre nåt annat lag, typ...elfsborg=)

2006-08-30 @ 16:11:52
Postat av: Robodan

Malmö vinner, men Elfsborg bör bli tvåa. AIK faller tillbaka till trea och så blir blåvitt fyra.

2006-08-30 @ 23:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback